onsdag 2 juli 2014

Det går en vind över vindens ängar

...det fladdrar till i en tyllgardin. Ja idag har jag bytt lite gardiner och satt upp gardiner på altan. Ve o fasa, detta utan att tvätta fönstren! Men vem hinner med sådana finesser dessa bråda dagar med all sköns bröllopsförberedelser. Väldigt praktiskt att ha vita gardiner, kan ha dem i vilket rum som helst och vips ser de nya ut. Brukar köra med mer linnevariant när det är vinterhalvåret och vitt när det är sommar.



När det blåser knyter jag ihop gardinerna på altan, annars hänger de fritt. Blir så härligt ljus när morgonsolen skiner genom dem.


  
Inne blev det också mycket ljusare med vita gardiner och kändes mera sommar.



 Har fortfarande orkidéer som blommar och              resten bor nu på altan.




Även kuddarna fick ny sommarskrud.




Flera av dem är gamla broderade lakan.






Denna kudden har jag sytt av en bordstablett och gammalt linnelakan.





Till sist en dekoration jag gjort av ett stort tunt snäckskal.


Tog lite paus i bröllopsbestyren och åkte iväg till en konsert som sångföreningen jag är med i hade. Sjöng en låt själv och lyssnade till många duktiga sångarvänner, ung som gammal.
Blev en solig och skön kväll.

I morgon väntar nya punkter på göra-listan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar