fredag 7 oktober 2016

Häng med

Idag får ni hänga med hem till mellansonen.
Som ni kommer märka delar han mitt intresse för loppisprylar, att fixa till grejer och inredning.
Han längtar efter större yta för att kunna hänge sig än mer åt detta.




Välkommen in i den lilla hallen där han tapetserat i svart-grå-vitt, de färger som är genomgående i den lilla ettan.
Loppisfyndade horn som här är vita och gör sig fint mot väggen.




Av gamla bräder har han gjort tavlan och sen målat texten.
Pipan är gammal och bara dekoration som tur är...



En titt in i det ganska stora köket.
Väldigt praktisk bordsgrupp från IKEA.
Även här svart, grått och vitt.




Romantisk tavelram men med maskulina foton som ger en hint om vem som bor här.








Den gröna växten hade vissnat för tillfället annars har han någon snygg grön växt här.
Kan ju även berätta att han gillar tatueringar liksom mannen på bilden.
Vad mor tycker är en annan femma...



Lampan skulle få en annan glödlampa sa han, men själva lampfoten har han gjort av en bit lastpall och kopprrör.
Tavlan hittade han på en antikmässa vi besökte.
Cool och passar så bra in.




Soffbordet är en ommålad kista han hittat och ljuslykta från min favvoloppis.
Tavlan på väggen är en falskkopia gjord av undertecknad.


Han hade hittat detta motiv på nätet men tavlan kostade tjugofem tusen.
Vad gör man då? 
Åker hem till mamma med duk och acrylfärger samt bild och ber snällt att jag ska måla av.
Ja vad gör man inte för sina barn...
Av motivet att döma förstår ni också kanske att träning tillhör intressena.



Älskar de höga gamla fönstren och den breda fönsterbänken.
Som gjord för diverse loppisfynd.




Skeppet är så vackert och fyndat för en ringa penning.
De kan annars kosta ganska mycket.




På golvet står en jättelykta tillsammans med en fin liten häst.



TV-bordet är gjort av lastpall med fiffiga öppningar för box och annat.
På väggen ännu ett horn fast modell större.




Ännu en lampa av rördelar och gammal träsockel.
Själva bordet är gjort av något rör.




Gammal rakkniv som han fått efter morfar är fastsatt på linnetyg och blir ett litet tittskåp.




Sänggavel av lastpall och sängbord av gammal låda.




Liten fruktlåda är omgjord och fungerar nu som ställ för klockor och armband.






Hans senaste loppisfynd är dessa gamla slitna boxhandskar.



Ja det var en liten titt hos sonen.

Själv blev jag nockad av Friherren direkt när jag kom hem från jobbet.
Ja det var inte så illa som det låter.
Han bjöd på lax i krämig sås, potatis, äppelkaka med vaniljsås och till det lite vin.
Sedan nästan kröp jag till sängen där jag blev liggande.
Två timmar senare släpade jag mig upp och satte igång att förbereda morgondagens tripp.
Årstiden är ju så där knasig så man vet liksom inte hur man ska gå klädd.
Friherren hade en gammal mockajacka som skulle funka, men där var nästan fodret på båda armarna avslitet så jag fick sitta och laga nästan hela fodret på armarna.

Idag hämtade jag också ut en galet snygg 20-tals glitterklänning som jag ska ha på kommande revyföreställning.
Jag älskar tjugotalskläder!
Kände att jag kunde platsa i Downton Abbey eller Huset Elliot direkt.
Tung som attan med alla broderier, stenar och pärlor.
Den skulle passa bra i morgon kväll, fast då tror de kanske jag tillhör ensemblen.
Vad jag ska göra?
Se "Bullets over Broadway" med bästa Helen Sjöholm.

Jiiihaaa...

Ha en härlig helg!

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha . . . du är ju för härlig - vilken tjej, mamma alltså som kan allt mer eller mindre.
    Oj oj sonens lägenhet är verkligen häftig och säger, jag är en man och singel. Den som ska leva och bo med honom får ha samma intressen typ. Men allt passade in så bra och många prylar var speciella.
    Javisst är har han samma intressen som sin mor.
    Ha en trevlig skön helg/ Eva

    SvaraRadera
  2. Häftigt. Cool son du har.
    Jag skulle också hemskt gärna vilja se Bullets over Broadway. Hoppas det blir jättebra.
    Kram Petar

    SvaraRadera
  3. En riktig "handy man" din son ;))...klockan på väggen har jag också...i hallen ;)...kul att få se hur han bor ;)
    Hoppas annars allt är bra med dej, ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Vilken bra smak din son har! Så mycket coola, fina saker han gjort och allt passar så bra in i lägenhetens stil också. Kul att få se!
    Hoppas att du hade trevligt på musikalen!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Äpplet faller inte långt från ... tack för att jag fick följa med på besöket. Otroligt coolt. Många prylar som jag skulle vilja studera i detalj. Boxhandskarna tuffa.
    Vad sa du till friherren? Det här får du gärna göra om varje kväll.
    Kram Bosse
    Ps. Om tatueringar tycker jag inte. :)

    SvaraRadera