torsdag 12 januari 2017

Och dagarna går...

...fort som bara den tycker jag.
Intensiv vecka efter jullovet med många bollar i luften och trådar att ta tag i.
Mörkt och eländigt ute, för att inte tala om blåsten. 
Snön kommer och går, blask ena dagen och svinhalt nästa.



Några tappra nyårslöften är det inte tal om här inte.
De där promenaderna får nog vänta ett tag.
Efter så långa arbetsdagar som det varit denna veckan är det mest sofflocket som gäller.
Riktigt så illa är det kanske inte men så mycket gjort blir det inte.




Julen dansas ut i morgon, men här har den om inte dansats ut i alla fall försvunnit för här finns inte några spår kvar av den.
Ljusslingor ser jag inte som juldekorationer utan livsnödvändigheter för att överleva den mörka tiden.




Murgröna kan jag fortfarande plocka in och ha som hoppingivande små tecken om en grön vår som kommer.



Hyllan av den gamla boken får ha kvar ljus och lykta men granen är numera nerplockad.




Levande ljus är naturligtvis det finaste men på sina ställen är det bra och säkert att ha lite batteriljus.



Istappsslingan får också vara kvar även om den inte tänds så ofta.




Rosenslingan får däremot lysa ofta.
Syns inte så bra på den här bilden men den är jättefin med vita rosor som slingrar runt det gamla ladugårdsfönstret.




Händer inte så mycket just nu. 
Veckorna består av jobb och lite TV-tittande och på helgerna blir det föreställningar, vila och lite städ.
Precis så brukar januari se ut för min del.
Inte några loppisbesök eller shoppingturer.
Men det går ju alltid att klicka hem lite på rea på rea...
Har någonstans bestämt mig för att konsumera mindre men klickade i a f hem en täckväst och en teddykappa till mig och några plagg till Friherren som fyller år i slutet av månaden.
Svårt att låta bli när det blir så där galet billigt.
I går kväll var det Lars Lerin som lockade mig till TV-soffan, idag är det Antikrundan.
Men först måste jag sjunga igenom sångerna till morgondagens föreställning. 
Man kan bara hoppas att hjärnan har behållit texterna trots all ansträngning med annat under veckan...

Ha det fint!







5 kommentarer:

  1. Du det låter väldigt skönt...inga måsten, livet rullar på och det är helt ok att bara vara! Julen är utstädad och mörkret fortsätter, man kan ju inte påstå att januari är en munter månad hi hi!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ja, dagarna rullar på och fortfarande korta och ofta lite grå -oxveckorna är inte roliga, även om man med liiite god vilja kan se att de blivit något länge.
    Jag tänker som du kring ljusslingorna och har dem året runt och tänder dem när det är mörkt.
    Jag kan tro att du har en del helgbestyr med er revy!
    Lycka till i helgen och hoppas det blir lite vila också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Januari rullar på och visst behövs lite ljusslingor än. Det lyser upp de mörka vrårna några veckor till här hos mig också. Batteriljus är bra, det blir fler för varje år här. Kanske inte det bästa för miljön men säkrare än vanliga ljus i alla fall. Jag blandar både och!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Jag bara älskar din "bokhylla"...så himla fin ;))
    Och ljusslingor har jag också kvar, det är det sista som försvinner här hos oss...jag har dom i urnor runt ljusstakar och andra saker...
    Önskar dej en fin och mysig helg !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du har så många vackra saker att visa oss. Härliga bilder!
    Hoppas du får en skön kväll!

    SvaraRadera