tisdag 4 december 2018

Vi närmar oss julen

Ja nu går det fortare än fort.
Adventsljusen tända och stjärnan uppe.



Här är det mest same same med en del rotationer som förnyelse.
Man blir lika förundrad varje år över vart alla julsaker som finns i affärerna till försäljning tar vägen.
Har inte alla nog till slut liksom!?



Ja, ja...man ska inte kasta sten om man sitter i glashus!
Jag har köpt nya gardiner till köksfönstret.
Gjorde jag tidigare i höstas för en mycket ringa penning.
Fast det handlar ju inte alltid om kostnad utan mer om behov och det är väl behovet eller det trodda behovet som förundrar mig.
"Villhöver" tror jag någon kallat det.




Gardiner flyttar runt i de olika fönstren, bara det är ju förnyelse utan inköp.



Kyrkan och den välkomnande kyrkoherden har intagit sin vanliga plats i hörnet.
Kul att ha något som hängt med sedan man var barn.



Det är nästan mörkt hela dagarna nu men jag tycker det är helt OK.
Finns så mycket att göra inomhus så jag lider inte även om det är lite trist.





Har haft fullt upp med att förbereda julskyltningen.
Här är korgen packad med julkorten jag gjort och i år tryckt upp ett antal.
Blev nöjd och har sålt en hel del.



Mysigt i ateljén men lite trist väder.
Trots det kom det mycket folk.



I dag ska jag baka bullar och kanske något mer.
Skönt att ha det gjort och att sprida ut göromålen istället som förut när man jobbade göra typ allt på ett par dagar.

Sedan hade jag lite tur i går.
Om det går vägen med hundvakt och lite annat ska jag berätta nästa gång.

Ha en fortsatt fin vecka.

2 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntat inför advent! Riktig julstämning hos dej och vilka fina julkort!
    Ha det fortsatt fint i decemberveckan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Åhhh du har så mycket myspys i ditt hem. Man skulle vilja krypa upp i en fotölj hos dig och bara suga i sig allt. Så rogivande. Och varenda detalj så genomtänkt. Julstämning max.
    Jag tycker också om att pynta och gärna med gamla saker. Det är en nostalgisk känsla att ta fram mammas julpynt . Hon var fantastisk att hitta extra pynt gärna speldosor. Men jag håller med dig. Det är alldeles för överdrivet i butikerna Jag tittar hellre in på Stadsmissionen och har ibland tur att hitta det där lite extra.
    Jag har varit tyst ett tag. Du kan läsa om det på min blogg. Ibland räcker inte mobilen till heller. Vi har så begränsad täckning här.
    Hoppas du får en fantastisk julhelg.
    God jul önskar jag dig. //Eva

    SvaraRadera