onsdag 30 januari 2019

KKKK

Just det...kyla, kaos, köksrenovering och källare.
Kunde kanske lagt till ett K till som i krycka.
Fast den använder jag bara lite nu.
Nej då, jag har inte brutit benet eller så.



Skulle ju kunnat hända med tanke på hur halt det varit och är.
Jag var ute och gick som vanligt en dag utmed vattnet men fick sedan galet ont på natten i rygg och ben.




Har bara haft kontakt med vårdcentralen via telefon som trodde det var ischias och jag ska till sjukgymnast på fredag.



Har klarat mig med hjälp av värktabletter och en kvarlämnad krycka i källaren sedan mannen opererade sitt knä.
Det var ju inte lämplig tid att få detta eländet då jag spelar fars och sjunger o agerar på scenen varje helg.
I helgen klarade jag mig utan kryckan men helgen innan fick det bli med stöd annars hade det aldrig gått.
Ja ja...får hoppas det går över.
Det är bättre men inte bra.



Och så var det kaos...
Detta är bara början när det såg ut som någon slags ordning trots allt.
Sedan har det bara blivit värre överallt.




Köksrenovering!
Och dessutom blev det en vecka tidigare än beräknat.
Där stapplade jag omkring med krycka och tallrikstravar ha ha...
I helgen kom sönerna hem och rev ut köket och nu är hantverkarna i full fart där uppe.


Här ser vi spår efter åren som gått.
Den "hemska" tapeten från 70-talet är oroande lik utbudet som finns idag.




Ja här nere lever vi nu.
Lugnt o skönt och lite borta från böket däruppe.




Mat fixar vi i tvättstugan.
Går bra med lite enkel kost.



I dag är vi inbjudna till några vänner att äta lite mat.
I helgen blev det hämtmat när killarna var här.


Här nere har jag massor att pyssla med om jag blir rastlös.
Spela en truddelutt kanske?




Sy eller pyssla med något



Läsa tidningar eller lösa korsord.
Slukar en del serier på plattan också.



Att renovera kök är ju ett utmärkt tillfälle att passa på att rensa och sortera bort en massa prylar.
Jo då...en del har redan gått till tippen.
Men kvar finns några lådor som är tänkta till loppis i sommar.
Några saker ligger ute till försäljning och annat ligger kvar i väntan på beslut.
Ärvda ting, loppade ting,saker som funnits med i massvis av år utan att egentligen kommit till användning.
Hur svårt kan det vara liksom?
Eller hur svårt är det inte!
Som fatet ovan.
Använt? Nej!



Fin? Ja. Används? Nej!





Söta? Ja!
Obekväma? Ja!
Nostalgi? Ja!
Inköpta i tonåren i lantaffären, använda ett fåtal gånger men hängt med i alla år.

I-lands-problem? Ja, av stora mått!



I det enkla bor det vackra!

Så sant och så rätt och ändå så svårt.

Beslut som ligger nära är nu val av kakel och tapet.
Sen slängde jag de gamla köksstolarna och vi blir tvungna att skaffa nya stolar och bord.
Hittar inte något jag vill ha och dessutom är det så galet dyrt.
Blir nog en second-hand-runda och kanske en burk färg.

Snart dags för lite lunch.
Tur vi har en kall matkällare.

Sedan kanske det blir lite akvarellmålning.
Det har legat nere ett tag.
Blir säkert ett inlägg framöver då jag visar nya köket.

Ha det fint vänner!









1 kommentar:

  1. Oj, vilken röra det måste vara med köksrenovering! Ni verkar ju ändå lösa det bra, med källarvåning och kokplatta! Antar att man ändå måste vara ganska kreativ för att få till allting.
    Tråkigt med ischiasbesvär! Hoppas att det blivit bättre! Jag vet hur det är har haft det en gång - oj, så ont och jobbigt det var!
    Nytt kök och vår i sikte - låter ju jättefint och just idag skiner solen här, som den inte har gjort på mycket länge, så det är jag glad över!
    Allt gott till dej och lycka till med köket!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera