måndag 22 februari 2016

En ljus idé

Har börjat jobba idag så min hjärna är lätt överansträngd och överhettad av alla intryck och alla idéer som rusar runt. Läskigt att vara borta från sitt arbete i hela 8 veckor med loven inräknade. Men allt var sig likt och på några sekunder är man uppslukad och man har införlivats i verksamheten totalt igen. 
Hur det kommer att gå återstår att se då jag inte sover så mycket ännu på nätterna och jag måste medge att det gör bra mycket mer ont i armen efter en dags arbete än annars.



Tänkte skriva ett inlägg och visa några bilder på lampor som mellansonen gjort. Det är han som liksom jag gillar loppis och ser möjligheter i alla möjliga konstiga saker. Mycket roligt att bolla idéer med honom. Här har han gjort en lampa av lite rördelar och en gammal träbit.




Här ett kopparrör fastsatt på en bit av en gammal lastpall.





Han har även gjort en hängande variant.





Den här fick vi i julklapp.




Så här ser den ut när den är tänd.





Det här är Friherrens fynd från Antikmässan vi var på för ett tag sedan. Han är inspirerad av mellansonen och ska konsultera honom för idéer om vad det kan bli av detta. Tanken är en lampa. Ni som hängt med ett tag fattar att han ska ha den i källaren där han fick bestämma och ha ett marint tema.




Här fortsätter fönsterrenoveringen för fullt. Nu är alla fönstren iväg och vi har bara "tälten" för alla fönster. Ventilationen är god och det behövs ju också för den delen då de har målat fönsterkarmarna, men värmen är inte så man svettas precis. Men rätt OK när jag gör mina övningar för det gör så ont ibland så svetten pärlar sig i pannan. Annars gömmer vi oss i TV-rummet, tänder ljus och kryper under filtarna. Ska bli skönt när det är klart. 
Flera av er bloggare har skrivit om hur ni ser era smutsiga fönster och funderar på om ni ska göra något åt det. Det har jag också funderat över...det blir ju inget med det eftersom jag inga fönster har... 
Nåja de kommer snart tillbaka men jag ska då inte putsa några fönster. Eller rättare...jag kan inte. Jag har redan bestämt att ska det putsas fönster får det bli till att köpa den tjänsten i år. Vill inte ha Friherren på några stegar heller för han har ett ont knä och inte bästa balansen.
Inga fler benbrott tack!

Ha en fin vecka!

6 kommentarer:

  1. Vad duktig och påhittig din son är ;))...blev ju hur coola som helst !
    Mina fönster går fort och smidigt att putsa...det är treglas fönster så man behöver bara putsa in och utsidan....hur smidigt som helst, och fort går det också....men nu har jag ju ont i höft och ben så nu hoppas jag värken försvinner...ska till sjukgymnasten i morgon...själv tror jag att det är höftleden som spökar...inte kul !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Vilken kreativ son du har och så många fiffiga lampor! Jättekul med rören, tycker jag och det har ju blivit lite mode nu.
    Jag känner igen detta att trots att man varit ifrån jobbet, så är man igång som om inget hänt och man går upp i verksamheten, som om ingen ledighet funnits! Trist att du fortfarande har så ont! Klokt av dej att köpa fönsterputsningen i år!
    Fortsätt krya på dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Vilka häftiga och annorlunda lampor! Så kreativ din son är!
    Inte ska du putsa fönster, det finns det andra som kan så bra så vila din arm du. Hoppas att du snart blir helt bra igen!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Men så häftiga. Så påhittig din son är. Roligt med annorlunda grejer. Hoppas det går bra på jobbet. Det blir tufft till en början när man varit borta ett tag.
    Stor kram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  5. Så häftiga lampor! Gillar dem verkligen. Visade dem nyss för mannen och han var också imponerad.
    Utan riktiga fönster lever du som många här i UK, hi,hi!! Hoppas de kommer tillbaka snart.
    Ha en bra dag och lycka till med jobbandet!

    SvaraRadera
  6. Hoppas din comeback har gått bra nu när det gått några dagar till och första veckan nästan är slut.
    Vad kreativ din mellanson är. Loppisar är kul. Alldeles för kul.
    Kram Bosse

    SvaraRadera