söndag 5 mars 2017

Bakslag

Vad annat kan stå som rubrik över den här helgen?

Första vårhelgen!



Jo man tackar!
Hur kul var det när plötsligt världens vinterväder slog till och snön vräkte ner över nyss uppkomna snödroppar och tussilagon.
Men det är väl så mars månad brukar vara, en svekfull och nyckfull månad som man aldrig riktigt vet var  man har.




Vilken tur att jag hade plockat in lite vår och helt enkelt kunde låta bli att titta ut genom fönstret och förtränga det hela.




Lika härligt varje år när man får gå runt och leta efter små vårtecken. 
Hörde att några redan hittat några blåsippor.
Andra har hört lärkan.




Krokusarna har sett dagens ljus på köksbordet.




Ett annat sorts bakslag är kanske det att jag inte höll mitt loppisköpstopp.
Hamnade på loppis och gjorde flera fynd till så där billig slant att det inte gick att motstå.
Dessa grå Rosa Ljung ljusstakar fick sina kupor här hemma.
Passar bra på TV-bordet att inte ha så höga ljusstakar.




Små skålar för sommardukningen, fem kronor styck.




Och lite jordgubbar på faten och grädde i skålen var lätt att tänka sig...




Några servettringar är heller inte fel.




Jag letade däremot efter två små skålar i glas och dessa var precis vad jag ville ha.




Har ett par fyndade ljusstakar som jag målat svarta. De är ju till blockljus men ibland tycker jag det blir för högt och då kan det vara bra att kunna byta och istället ha värmeljus.
Blev jättefint skimmer.




Inget direkt pysslande för mig annars men ett par grytlappar har det blivit av lite restgarn jag hittade när jag städade arbetsrummet.




Virkade ett par rosor som dekoration.
Har en duk jag broderar på just nu.
Även den ett loppisfynd i fina pastellfärger och kan passa bra till våren, kanske bäst tänka sommaren för den lär nog inte bli klar tidigare.




Önskar er alla en fin vecka och skickar med en tröstebild...
detta vänta oss bara vi håller ut!



10 kommentarer:

  1. Så fint med vårblommor !!...och glaslyktorna har jag också, du gav mej en idé om att ställa dom på en ljusstake...det ska jag testa ;))
    Hoppas du får en fin kommande ny vecka...och hoppas våren kommer snart (men den verkar tveka )
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Längesedan jag var på loppis och kanske det är tur för jag behöver inte alls något mera egentligen. Fast jag vet ju hur man går igång om man ser något fint och billigt. Jag är nog egentligen för gammal jag med för att sadla om men jag testade... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ja, fy vilket bakslag det blev. Varför ska snön komma så sent. Man vill ju ha snö i advent och jul. Nu kan det kvitta.
    Det är ju så roligt med loppis. Man vet aldrig vad man kan hitta för skoj.
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Oj, det blev fel! Försöker kommentera igen...
    Här har vi full vinter med -5 grader och snö. Det är sol idag men blåser kallt så jag blir nog kvar inne tror jag. Fina fynd du gjort på loppisen. Det är så kul med loppissaker när man hittar något riktigt fint. Lite fullt är det ju i skåpen förstås, men roligt är det att fynda ibland ändå!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Åhh vilka fina fynd du hittat. Så perfekta. Så smart att sätta glasskålarna i ljusstakarna. det ska jag komma ihåg. och grytlappen var helt underbar.
    Bakslag är det här också. Så mycket snö !!! Tröttsamt. Vi hade precis tänkt börja röja lite i rabatter och växthus. Men vad gör man !!! Bara att vänta .
    Ha det gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Verkar som vintern har kommit tillbaka till Sverige.
    Vilka fynd! Servettringarna tilltalar mej så mycket, jättekul!
    Fina grytlappar också!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Du gör verkligen skäl för tillnamnet "loppisälskare"! Härliga fynd!

    SvaraRadera
  9. Vi kan inget annat än att vänta och 'hålla ut', men håller med dig,
    så himla onödigt med all den snön. Fast jag visste den skulle komma.
    Fy på dig, har du syndat, kunde du inte låta bli loppis besöket, hi hi
    Man ska aldrig gå in i dessa butiker, då är det 'kört', för man hittar alltid något man behöver eller inte behöver, 'fniss'
    De skålarna med text på är fina, tummen upp för dina köp.
    Må väl Kram/ Eva

    SvaraRadera
  10. Tack för fina bilder (sköna loppisfynd!) och tack för tröstebilden, den värmde i detta grådis som råder utanför fönstret! Var är våren???
    Nu lite kaffe o ta tag i dagen :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera