måndag 19 mars 2018

Plötsligt händer det...eller inte!

Nu tänker jag inte på någon tur i spel och att vinna på triss eller så. 
Nej jag tänker på våren.




Plötsligt en sen eftermiddag förra veckan anade jag en liten uns av vår.
Det var något med ljuset, fukten och lukten.
Nu var det här mycket kortvarigt och nästa dag var det kallt och snöigt igen.
Helgen bjöd på strålande sol och gladeligen gick vi på långpromenad med solen i ansiktet.
Det var det där med att vända och gå hem
med ansiktet mot norr och en bitande kyla.
Däremot bjöd gårdagen på en alldeles underbar promenad utmed vattnet, även den i strålande sol och nu utan iskall vind.
Man får bortse från ishalka, lera och knagglig snö.


Idag kallt men eftermiddagen bjöd på sol.
Härligt!
Bäst att försöka komma hem från jobbet i tid för en promenad.
Eller inte!
Nu vräker snön ner igen!




Jag får sitta inne och njuta av dessa tulpaner.
För en gångs skull med riktig kvalité och de har nu stått vackra mer än en vecka.





Men det är vårblommorna där ute i naturen jag längtar efter.
Några envisa snödroppar har jag sett, men det är allt.


 



Jag går ner i källaren och gömmer mig.
Nu har vi varmt och skönt igen med den nya värmepumpen installerad.





Liten sittgrupp som väl inte blir direkt utsliten.
Men den gick inte att undvika då den var så billig och ett kul projekt att måla och fixa till.




Skåpet däremot kommer till nytta.
Där har jag porslin.




När man som vi flyttar runt de gamla möblerna och gör lite omändringar blir det ibland möbler över.
Typ dessa hyllor.
Men vänta nu...
Gamla skivspelaren står ju i ett av källarrummen, varför då inte ha de gamla cd-skivorna där?
Och den andra hyllan kan nog bli bra till...




skoförvaring med en gammal panelgardin framför.

Tänk vad kreativ man är bara för att man har svårt göra sig av med saker.
OK det blev ganska bra.

Snart är det påsk, kan någon fatta det?
Hur rätt känns det att plocka fram vårprylar typ ägg och kycklingar?
Förra året var det vår hos mig så här dags.
Nu väntar jag nog till påskveckan innan det åker fram någon liten kyckling.






Nej jag fortsätter väl titta på min vackra julblomma som fortsätter vara lika vacker.
Julen varar ju som bekant till påska...

4 kommentarer:

  1. Så fin sittgrupp du fixat till ;))
    Julen varar nog in till midsommar här hos oss, haha...
    Idag har det dock tinat rätt bra här, men såå mycket snö kvar !
    Kram

    SvaraRadera
  2. . . . . men däremellan kommer fasta . . .
    Härliga vårdagjämning, ett vacker ord för mig.
    Är det 'Fru Vår' som står där och funderar . . .
    Du är duktig med att möblera om, det gör icke jag, väntar på att få börja möblera i trädgården i stället.
    Må så gott i solen/ Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken fantstisk Fröken Vår du visar! Ja, själva våren lär visst vänta på sej! Vackra, soliga dagar, men ack, så kallt och allt snön och isen som ligger kvar!
    Så fint du har det med alla gamla möbler, och så skönt med en värmepump som fungerar i kylan!
    Vi fortsätter väl hoppas på våren ändå!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Vi har varit i solen i tre veckor och kom hem i måndags. Trodde
    det skulle vara lite vår. Snön ligger fortfarande kvar i rabatterna.
    Vilka tjusiga tulpaner du visar.
    I morron skall jag gå till torget och köpa påskliljor i krukor
    och sätta i vår inglasade balkong så blir det lite vårkänsla.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera