måndag 23 april 2018

Äntligen!

Tjoho!
Äntligen är våren här!
Ja nu påstår de till och med att sommaren är här, 
men där är jag väl lite mer tveksam.
Hur som helst...

HELT FANTASTISKT HÄRLIGT

är det iallafall.




Plötsligt fanns energin där när jag på onsdagen kom hem från jobbet. 
Genast ut till lusthuset och fram med dammvippa, dammsugare och skurtrasa.






Sedan fram och tillbaka några vändor in i huset för att hämta "pyntet".





Fyra hela dagar med sol och värme har vi haft så vi kunde sitta här flera gånger och äta och fika.
I går satt jag där flera timmar och målade dessutom.



Även altanerna fixades under fredagen.
Nu är det växterna som saknas och fram vid midsommar kommer gardinerna upp efter björkens gula frömjölsattack.
Har lite planer på att måla och klä om soffan som är ganska sliten nu och även att ha något tyg hängande i taket för att slippa se det fula taket.




Otroligt härligt att kunna äta frukost här både lördag och söndag.




Redan förra helgen fikade vi här men då var det inte tillfixat och jackan var på.
Denna goda äppelpaj gjorde äldsta sonen när han var hemma och hälsade på.



Då köpte jag också lite minipenséer.

Dagen idag började väl inte i samma anda direkt men solen sken lite i eftermiddag.
Temperaturen är väl heller inte mycket att glädjas över för tillfället.

Nåja, jag är tacksam för att jag fick dessa fyra lediga dagar med strålande sommarväder.

Nu jobbar jag bara två dagar till, 
sedan är jag ledig i sex dagar
 för att sedan jobba en dag och därefter vara ledig fyra.

Gissa om jag hoppas på sol...

3 kommentarer:

  1. Härligt med ledighet...ja vädret har blivit sämre igen, åtminstone hos oss. Men såg att hela landet skulle få sämre. Jag är glad att det inte varit sommarvarmt hos oss som det varit i södra delarna...då skulle man ju blivit riktigt besviken på nuvarande väder. Vi hade några dagar med 15-18 grader och det var i helgen.
    Önskar dig en fin vecka och jag får se hur det blir med bloggandet ;))...roligt att du läser min blogg i alla fall !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken brådska det blev när värmen kom och sommar fick vi, i alla fall några dagar, sen blev det kall vår igen - i alla fall här! Man får ju verkligen lust att fixa ALLT när värmen kommer - äntligen, som man längtat! Du har så fint och pyntat i ditt lusthus. Det måste vara härligt att ha ett sådant och att kunna sitta där och drömma oavsett väder och vind!
    Nu hoppas vi att våren inte kommer av sej helt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när våren kommer och med den värmen. Kul med att fixa och dona och göra det vårfint.
    Ha en fin söndag !

    SvaraRadera