tisdag 16 oktober 2018

Höstfärger


Höstfärger finns det nu både ute och inne.
Det är färger jag verkligen älskar och det året om.
Jordfärger är bara så vackra tycker jag.



Här är vi på bästa fiket.
Om du undrar var så är det i Väderstad i Östergötland.
De har de allra godaste räkmackorna och väldigt goda kakor och bröd.
Lelle tycker om deras köttbullar som han får serverade på ett eget fat.




Trots det undrar han om inte räkmackan är godare i alla fall...





Fyndade nya gardiner när vi var i Kinna.
Blev genast lite mer ombonat och höstlikt när de kom upp i köket.
Har en duk med samma mönster till köksbordet.



Vita kuddar fick ge plats åt linnefärgade.
Några år sedan jag sydde dessa.



Blir mycket linne och linnefärgat här på hösten.
Underbar loppisfyndad duk.







Ljusstakar av mässing får förstärka de skimrande höstfärgerna.






Duk eller panelgardiner, fyndade på loppis och som jag använder till gardiner.
Hängde dit ett par gardinomtag också som matchade gulddekoren på kornischen.




I vardagsrummet kom gardinerna jag fyndade för 20 kr upp.
Tycker de är så vackra!
Tänk vilket arbete.
Nu har jag bytt gardiner UTAN att putsa fönstren, bara så att ni vet att det går.



Här var det kanske inte direkt höstfärger men petrol passar bra ihop med höstfärgerna så den färgen funkar året om.
Absolut en av mina favoritfärger.




Ytterligare en loppisfyndad  broderad linneduk.
De ska ju inte bara ligga i skåpen så det är bara att ta fram dem fram på höstkanten.




Malmljusstakarna får sina höstkupor som jag gjort av slaktad fönsterbelysning.



Tog också fram några pumpor och löv.




Ljusslingor lite varstans...



Ja nu är det väl höstpyntat och klart för novembermörkret att komma.
Så här får det väl se ut tills det är dags för första advent.



Njuter  verkligen av dessa vackra höstdagar.
Så skönt med solen och att den faktiskt värmer.
Har fått plocka fram solstolen igen.
I fredags var vi på Omberg och vandrade.
Bilder därifrån kommer nästa gång.



2 kommentarer:

  1. Åh, så söt han är Lelle, och tänk att bli serverad köttbullar ute på lokal! Inte illa! Ja, räkmackan ser verkligen god ut.

    Vilka fina fynd du har gjort! Linne är absolut det vackraste och så fina broderier!
    Nu känns det skönt att få tända ljus, även om vi har haft helt underbart soliga dagar, så blir det ju mörkt så tidigt! Oj, så korta dagarna är plötsligt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker hösten är fantastisk och särskilt i år!
    Så fina fynd du gjort, gardiner och dukar kan man verkligen fynda på loppis.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera