onsdag 13 mars 2019

Bloggtorka

Tja vad säger man...bloggtorkan är ökentorr.
Ska väl inte analysera det för mycket men det känns inte som om jag har något att skriva eller dela med mig av.
Det är så klart fel för jag har ju ett nytt kök att visa och skriva om.
Nej det är nog inspirationen som tryter ibland.
Har ju sett fenomenet hos många av er som jag följer.
Andra är så ambitiösa och skriver varje dag.
Saknar många som slutat och liksom blev ens vänner i den här världen.
Ni andra som jag följt länge och som fortfarande gör inlägg, följer jag och läser. 
Tyvärr har jag inte ens kommit till skott och skrivit några kommentarer.


Ja ja, med våren kanske lusten infinner sig igen.
Den är ju på gång även om det snöar ena dagen och regnar nästa.


Det är bara att njuta när det kommer en sån där solig dag.
Jag börjar redan längta efter att få fika på altanen och öppna upp lusthuset,
men mars månad är inte att lita på så det lär väl dröja.




Efter ca 6 veckor är nu vårt kök klart.
Gissa om det känns bra!
Laga mat på två kokplattor och leva nere i källaren är ju ingen höjdare i längden.
Fast jag klagar inte, tiden gick fort och ibland var det rätt mysigt faktiskt.



Nu ska man bara lära sig alla nya maskiner som blir mer o mer avancerade för varje gång man köper nya.
Inte bara on o off där inte...




Har verkligen varit kul att ha fått vara med ifrån första början och bestämma hur man ville ha det.
Fick många förslag och vi funderade inom familjen och tillslut blev det riktigt bra.



Den här bänken var min idé och har hjul så man kan flytta runt den.
Jag älskar verkligen tapeten.
Har ju varit väldigt feg med mönster men denna är bara så vacker.
Nu blir det inte så mycket lull lull på väggarna.
Och som jag plockat bort till loppis, sålt och slängt!
Och så skönt det känns!


Köket känns numera mycket större då det tidigare var skåp längs utmed hela väggen där nu fläkten är.
Där bänken stod hade jag ett stort högskåp.
Ljuset flödar på ett helt annat sätt.
Dessutom upptäckte jag hur tyst det var.
Förstod till slut att det berodde på att alla gamla köksmaskiner lät så mycket.
De vi nu har hörs inte när de går.



Tidigare hade vi ett stort bord med sex stolar som tog plats.
Nu har vi köpt ett mindre bord med klaff om vi behöver.
Nu är det också förbjudet att ha halva bordet till avlastningsyta...



Som ni ser går det mesta i grått, vitt och svart, så jag tyckte det behövdes lite färg någonstans.
Köpte dessa stolar för 100 kr styck och målade dem i engelskt rött och klädde om stoldynorna.
Blev nöjd med det.


Så härligt att sitta här och titta på allt det nya och njuta av att det är klart.
Det har varit mycket jobb med att röja, sortera och slänga.
Byggdamm, förpackningar och bråte.
Nu äntligen är det klart på övervåningen och idag städade jag klart ena rummet i källaren.
I morgon tar jag ledigt och åker till ateljén och målar.


Sedan är det ett jobb med att packa det som ska vidare till loppis, städa övriga källaren och få bort allt skräp där.
Oj så skönt det blir när allt är klart.
Kämpar på med mina övningar för att få bort alla besvär med ischias.
Det tar sin tid men jag är mycket bättre och har inte särskilt ont, men nervbesvären kvarstår delvis och är jobbiga.

Ja så blev det då ett inlägg.
Ha det gott och håll ut...
våren är på gång!




2 kommentarer:

  1. Mars förnekar sej inte när det gäller vädret, och kanske blir man själv lite avtrubbad och inspirationslös av vädereländet.
    Du har ju verkligen ett snyggt kök! Superfint och vilken snygg tapet! Modigt av dej att ha tapet. Går också och funderar på tapet i min hall, men ännu så länge bara funderingar. Det måste kännas jätteskönt nu efter allt bökande med renovering och att inte ha ett kök - det känns nästan omöjligt, men ni hittade säkert på bra lösningar, verkar det ju som.
    Du gör rätt i att åka till ateljén och måla. Så härligt det låter.
    Ja, nu hoppas vi verkligen på att våran rättar till sej och kommer loss lite. Värme vill vi ha också.
    Grattis till nya köket!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. WOW vilket snyggt kök. Och så genomtänkt i alla delar och detaljer. Det är verkligen ett lyft när man uppdaterar sitt hem så här. Grattis !!!!
    Snygg är också den där hängande sälgen. Riktigt läcker. Nu längtar man efter alla vårblommor i trädgården. Och inte minst efter allt pysslande därute. Men inte idag ! Fy tusan vad det blåser.
    Visst är det lite torrt i bloggvärlden just nu. Vi är några som håller i fast jag har varit sparsam med inläggen.Det känns lite ensamt ibland. Samtidigt roligt att skriva och berätta.Kanske lossnar det framöver.
    Ha det gott. Kram från Eva

    SvaraRadera