tisdag 2 april 2019

Det ljusnar

Ja det är väl en passande rubrik.
Våren är här.
Köket är klart.
Värsta diskbråcket och ischiaseländet är om inte borta så långt mycket bättre.
Vårblommorna dyker upp den ena efter den andra.
Betydligt lättare att komma upp på morgonen.
Helt klart lite mer energi.




Eftersom påsken är så sen i år tyckte jag det var bäst att börja lite smått med lite pynt.
Är aldrig roligt efter påsk att ha kycklingar och sånt där framme.




Är väl inte värt att fylla på med påskgodis ännu ha ha...
skulle ta slut ganska snart.
Men loppisskålen är söt i färgen.




Får bli naturgodis (hur mycket natur det nu är ha ha...)
Gillar Narr-godis som är typ någon smaksatt youghurtsgrej, vit choklad och mandel.
Finns i hur många smaker som helst.
Bäst är passion och svart vinbär.




Äggen skramlar tomma och är bara till ögonfröjd.
Numera gör jag inte några för de finns ju kvar år efter år.




En och annan vårduk har också kommit fram.
Fyndad på loppis förstås.




Lite vårgrönt och gult piggar upp.


Sovrummet fick nya gardiner och kuddar som Lelle direkt testade.
Hittade gardinerna i källaren och har tidigare tillhört en av sönerna men han har inte frågat efter dem och då satte jag saxen i dem.
Tycker om både mönster och färg.



Ytterligare vårgröna loppisfynd har fått komma fram ur gömmorna.





Den här påskduken har jag faktiskt broderat själv en gång i tiden.



Idag har jag varit på servicehemmet tillsammans med en gammal kollega och min man och vår hund.
Vi pysslade lite vårblommor och påskkort tillsammans med några av de gamla.
Kanske blev den här dagen lite extra för dem.

Annars rullar dagarna på med vårpromenader och olika aktiviteter.
Har börjat sy lite kläder igen.
Denna veckan kommer en väninna på besök en dag och andra dagen åker jag till en annan väninna och vi tänkte göra Vadstena.
Till helgen är det min tur att vara värd och hålla öppet i ateljén och då brukar det bli tid för akvarellmålning.
Nästa tisdag blir en mycket spännande dag.
En riktig dröm går i uppfyllelse och jag lovar att jag ska skriva och berätta om detta äventyr som startar då och håller på i en vecka.
Tills dess;
ha det så härligt och njut av vårsolen.


2 kommentarer:

  1. Så mycket fint påskpyssel du har och ja, visst vill man börja pynta nu inför påsken. Den är ju så sen i år, och man kan få njuta länge av det våriga.
    Supersnygga kuddar blev det, men härliga vårfärger.
    Jag återanvänder också påskäggen år efter år, varför inte!
    Skönt att din ischias börjar ge sej. Sånt kan verkligen vara långdraget. Har själv haft eländet, så jag vet.
    Det låter spännande med din hemlighet här. Undrar just vad det är.
    Ha det gott i vårljuset!
    Kramar
    LIsa

    SvaraRadera
  2. Så fint och mysigt du har pyntat. Jag har också haft i tankarna att påskpynta lite före det egentligen är dags. Sovrummet är ju en femetta med vackra gardiner och den goá trasselsudden på kudden. Jag undrar när vår VOV kan ligga så stilla och mysa i mattes säng ????????
    Påskäggen är ett riktigt vackert pynt precis som du gjort dem.
    Nu blir man nyfiken till nästa gång jag tittar in. Till dess ha det riktigt gott och hoppas du sluppit ischiaseländet.
    Kram Eva

    SvaraRadera