onsdag 5 april 2017

April, april...

Inte för att jag har lurat någon och ingen annan har lurat mig heller för den delen. 
Förutom våren då.
Men det är ju så här det brukar vara, varmt ena stunden, kallt och blåsigt nästa.
Vad man än tar på sig blir det fel liksom.




Efter förra helgens målande och tapetserande var det denna helgen dags att städa. 
Det blir inte så mycket gjort efter jobbet så det fick bli att röja upp i helgen som gick.
Det blev helt enkelt påskstädning och fram med lite påskdukar och annat pynt.
Som den här lilla haren.




Och minsann hamnade det inte en tupp och en höna i fågelburen...men de kan ta sig ut om de vill.




En loppisfyndad duk med broderade ägg fick komma fram ur gömmorna.
På fredag kommer äldste sonen med fru hem och då får det bli lite påskfirande i förtid.





I köket får det bli lite svart till påskfärgerna.
Ljuslyktorna jag satte på de stora ljusstakarna lyser så fint.




I skålen har jag tänkt ha lite godisägg men avstår än ett tag med tanke på att det kan lätt bli lite många som slinker ner i magen. Det där med "skådebröd" har vi aldrig förstått.




Hade många ägg jag dekorerat tidigare år så det blir inget pysslande i år.
Hade ändå inte haft tid med det heller.




Det börjar bli klart i TV-rummet men det dröjer nog lite innan jag sätter upp något på väggarna. 
Måste fundera lite över det. 
Vi hade en trähylla med utsirad dekoration som nog suttit på en äldre byrå eller någon möbel av något slag, men sedan fixade jag till en ännu tjusigare hylla med stort träsnideri. 
Den skulle passa nu. 
Bara ett problem...var är den?
Blir så där ibland när sönerna kommer hem och stuvar in grejer i källaren. 
Men den kommer väl fram, den var liksom inte liten.



Bilder på tapeten och den ljusgrå färgen på väggen kommer.
Har plockat fram duk och lite prylar i oliv och lime.
Den nya soffan kom idag men ligger där omonterad.
Jag var sugen på att ta mig an den men inte Friherren.
Ni vet viktiga saker som ishockeymatcher sätter stopp för dylika ting.
Nåja, gästerna kommer på fredag kväll så då måste vi ha fått ihop det.
Såg inte helt enkelt ut att sätta ihop en bäddsoffa men det ska väl gå.

Limefärgade kuddar blir det till soffan.




Nu är det bara två dagar kvar till påsklovet och en veckas ledighet.
Hoppas på soliga och varma dagar.
Vore helt underbart att få röja i trädgården och på altanerna och kanske öppna upp lusthuset för säsongen.

Ha det fint!



5 kommentarer:

  1. Så fint pynt...själv har jag inte pyntat något ännu, men nu blev jag sugen på att börja ;)...få se om jag börjar i helgen !...och mycket blir det inte, lite vårblommor och någon tupp och ljus ;)Men man vet aldrig när det gäller mej förstås, hihi....jag kanske tömmer lådan med pynt...
    Ha en trevlig helg !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Ditt pyntande är så genomtänkt och blir därför perfekt. Hönsen i spets är hur läckra som helst. Man borde såklart börja pynta tidigt för påsken försvinner i rasande far. Jag har gjort påskris medulltussar i år. Riktigt läckert. Sen får jag se vad som kommer upp ur påsklådan. Gärna retrosaker.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Inte mycket påskpyssel hos mig, men lite pynt vill jag ju ändå ha! Det ser så mysigt och fint ut hos dig. Det lilla jag ser av tapeten gör att jag blir sugen på mer! Kul med lite nya möbler också!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att denna veckan blir bra för dig, att du få ta emot dina gäster som du har tänkt dig. Du har ju så mycket vackert runt omkring dig, så njut av det.
    Påsken gillar jag bättre än julen, påsken kommer med våren budskap och allt ska bli så ljust och glatt som vi önskat, för våren är alltid evigt ny.
    Jag är evigt tacksam att jag bor i vårt land, när det händer så mycket elände i världen. Detta terror som hände blev jag inte förvånad över, tyvärr bor det lite för många onda personer i Sverige
    och då kan något sådant hända, tur det inte blev ännu fler döda.
    Ständigt dör folk i attacker i de länderna 'där nere' och man lider med dem. Hur bearbetar de sin trauma, vem tar hand om dem, när det ständigt smäller framför näsan på dem.

    Jag är glad att jag har en egen säng och tak över huvudet.
    God natt, kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. kikar in och önskar dej en Glad påsk !!
    Kram bia

    SvaraRadera