tisdag 26 december 2017

Ett slut och en början

Så skulle man kunna uttrycka sig i dag.
För visst känns det lite som att julen är slut när Annandagen gått till ända eller är det bara jag som tänker så?



Som alltid tycker man att de där dagarna gick så fort.
Nu firade vi ju jul två helger så jag ska ju inte klaga.





Julafton firade vi tillsammans med två av sönerna och en flickvän.
Eftersom alla önskade lite plockmat blev det rätt mycket på bordet igen.
Lite mer grönsaker och nyttigare mat.
Efter att ha levt en vecka på  resterna av förra helgens julbord lever vi nu på resterna av detta.


Dukade med gamla loppistallrikar på loppisfyndade linnehanddukar.









Nu kan jag visa vad jag sydde till sönerna.
Nu är det bara upp till bevis för dem...



Juldagen blev en dag för vila och slappa.
Tittade på några avsnitt i en serie jag följer.
Härligt att bara njuta lite också efter allt stök innan jul.




Vädret är så trist så jag vill mest bara gömma mig inne och njuta av alla ljuskällor.





 Känner mig ganska splittrad nu och kan inte få till ett vettigt inlägg.
Det kanske blir glest med inlägg och kommentarer hos er nu.
Det beror på den där början.
I dag har vi haft första repdagen på vårt lustspel, så nu är det bara långa repdagar som får plats i mitt liv.
I mitt huvud ska många repliker bankas in och några sånger ska sättas.
Men det är frivilligt valt så jag klagar inte.
Det är roligt men det är mycket jobb och slit också.

Ha det gott vänner!

5 kommentarer:

  1. Kanske en bra idé detta med att fira jul flera gånger och liksom späda ut den lite! Det ser verkligen härligt ut ert julbord!
    Jag kan tro att du har mycket i huvudet nu, med alla texter som ska repas in! All lycka till dej och repeterandet!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så fina handdukar du fyndat !!
    Och ja julen går fort...skönt tycker jag som börjar tycka mindre o mindre om julen nu för tiden. Nej nu ser jag framemot nyårsfirandet som jag gillar bättre ;))
    God fortsättning !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vacker dukning du gjort! Jag tycker det känns som julen är över, på annandagen plockade jag bort lite julpynt men adventstakarna i fönstren får stå kvar för de lyser upp så fint i mörkret. Granen får också stå kvar men åker ut på nyårsdagen.
    Lycka till med repetionerna!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så fort nyåret är här så blir det ett annat ljus tycker jag. Nästan lite vår på en gång, allt juligt känns fel och det åker bort ganska fort.
    Hoppas att det går bra för dig med dina föreställningar!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera