fredag 2 februari 2018

Ny månad och nya tag

Ska väl inte skriva så mycket om det vi alla delar, nämligen hur fort tiden går.
Skrev ju om det i mitt förra inlägg men jag skulle nog vilja påstå att det gått ännu fortare sedan dess.



Timmarna flyr, dagarna rusar och blir till veckor och nu har vi februari.
En månad som innebär en veckas ledighet för min del och avslut på årets föreställningar av vårt årliga lustspel.
Tänk att vi hållit på i snart 30 år!




Fullsatta föreställningar och goda recensioner ger energi att kanske fortsätta även nästa år även om vi snart passar mer i PRO vad det gäller ålder...



Har njutit av blommor som jag fått och som Friherren fått då han har fyllt jämna år.
Vi har haft lite festligheter runt det också.





Härligt att ljuset börjar återvända och dagarna blir längre.
Vädret har växlat från gråa regnvädersdagar till dagens snöväder och några härliga soldagar däremellan.



Någon mer än jag som gillar nejlikor?
Håller hur länge som helst.




Sparar alla blommor så länge som möjligt och klipper ner dem och gör nya buketter.




Men ännu är kvällarna mörka och vi tänder ljus och ljusslingor.




Hoppas på att få denna Hortensia att blomma länge.
Man får vara observant så den inte torkar ut.




Just nu kör jag med lite fattigmanssilver och spegelglas.




Alltid kul att förnya lite genom att byta ut prylarna.




I denna glaskupan hamnade min gamla sparbössa från barndomen.




Eftersom jag både jobbar och kör föreställningar blir det inte så mycket tid till annat.
Jag tillåter mig att vara lat emellanåt.
Något jag blivit mycket bättre på de sista åren.
Ett medvetet val och träning ligger bakom det.
Men lite pysslande har jag hunnit med.
Sytt batteripåsar till ljusslingor men mellansonen tog alla så jag får sy några till mig själv också.




Lexus har fått nya kläder men den blev lite för lång vid svansen så jag  får repa upp lite. 
Virkade utan mönster så det blev lite klurigt på slutet.
Stickade klart en mössa idag som ena svärdottern önskade.
Nu får jag börja på en till eftersom hennes syster också ville ha en.




Även lilla Lelle gillar att slöa och ta det lugnt emellanåt.
Men inte när vi tittar på TV.
Då vill han ha uppmärksamhet och vill ha mat, ben, godis, leka etc.
Ja nog är det som att ha barn igen...



Nu måste jag fixa mat, sjunga upp mig, sminka mig och ladda för kvällens föreställning.
I morgon kör vi sista och på söndag river scenen.
Alltid lite vemodigt.
På söndag blir det också till att fira en sjuttioåring.
Nästa vecka väntar tre arbetsdagar och sedan blir det sportlov.
Inget särskilt inplanerat och det är rätt skönt det också.
Biobesök kanske.
Lite städ och röj brukar det bli.
Sedan tror jag alltid att jag ska hinna sy, pyssla och måla också.
Vi får väl se...
Ni blir säkert informerade om hur det går.

Ha en härlig helg!





8 kommentarer:

  1. Så fina blommor. Bara älskar nejlikor och har alltid gjort. Fick alltid höra att ska du köpa begravningsblommor. Nej, tacksammare blomma får man leta efter.
    Vad härligt att ni är med och showar. Förstår om det blir vemodigt när sista föreställningen är gjord.
    Hoppas ni får en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du tittar in hos mig och skickar en liten hälsning.
      Jo det blir alltid lite konstigt när något man sysslat med en tid tar slut, men allt har sin tid. Nu längtar jag redan efter våren.
      Kram

      Radera
  2. Så vackert med alla blommor och så roligt att föreställningarna går bra och att ni får fina recensioner! Alltid roligt med uppmuntran när man ansträngt dej.
    Vilken härlig gemenskap ni har i detta gäng och så många år!
    Break a leg, inför kvällen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Härligt med blommor och jag älskar nejlikor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen nejlikor som står så länge och är så fina! Min mamma tyckte att det var begravningsblommor, men det tycker inte jag. Så duktig du är som står på scen och agerar. Modigt av dig!
    Ha en fin helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Låter vemodigt att riva scenen ;)...men förstår att ni haft kul där ;)....ingen vår så långt ögat når hos oss. Här har vi 1 och en halv meter snö och stora snövallar kring vägarna. Kändes som vi gick i en sagovärld när vi var ute och gick idag...sååå vackert ! Kommer att lägga ut bilder på instagram . Tog aldrig med mig kameran ut, tyvärr !! Nu blir det snart mellokväll ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som en blomsterbutik hos dig, så vackra blommor, vilken lycka! Jag är förtjust i nejlikor, det är vackra skapelser och håller sig fina så länge.
    Du är duktig på att sy och pyssla, det är en fin avkoppling.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Rosemarie du har så mycket vackert pynt i ditt hem, mitt hem i jämförelse ser då helt naket ut. Men du har mer att damma, hihi ...
    Hoppas du får en fin vecka på sportlovet, du måste ut också, inte bara vara inne, för pyssla gör man när det är trist väder, fniss.
    Jag läser att det händer mycket i ditt liv och när man jobbar blir det så. Jag hann aldrig vila eller sitta vad jag minns, nu är jag helt lugn ingen stress bara njuta av livet, gör precis det jag vill
    Längtar efter våren nu, är trött på vintern, alltid samma suck vid denna tidpunkten på året. Fast visst är vintern vacker när den inte blir störd med regn som gör marken slabbig och trist.
    Är Lexus och Lelle samma hundras, de påminner om min Ludde, han är blandras, pudel o B.frisse.
    Så fin 'kappa' du har virkat till Lexus, ja en liten aning för lång men annars toppen bra. Vi har inte ännu börjat med några överdrag till Ludde, är det möjligen försent nu? han blir ett år i mars.

    Må så gott kram/ Eva

    SvaraRadera