söndag 26 november 2017

I startgroparna

Ja nu börjar det bli dags att sätta igång med adventspyntandet.
Nu är väl det inte särskilt betungande eller så storstilat men ändå.
Har inventerat julprylslådorna och letat ljusstakar och annat smått o gott och ännu en gång konstaterat att jag behöver/bör inte köpa något nytt.





Mitt i-landsproblem är snarare hur jag ska få plats med det jag vill ta fram och var jag ska ställa det jag inte ska ha framme.




Men den här ljusstaken står framme året runt och det är ju också en lösning...





Samma sak med den här ljuskransen.





På köksbordet kommer alltid den här kandelabern fram när det börjar bli mörkt tidigt.
I veckan får den ge plats för den gamla adventsljusstaken med mossa och svampar.





Vann faktiskt en adventsljusstake på en fb-sida.
Man skulle motivera varför just jag skulle vinna den.
Jag skrev:  
Hjärnan säger "jag behöver ingen ny ljusstake"
Hjärtat säger: den bara måste jag ha.

Så kan det gå!

Så nu har jag en till att placera fast det har jag redan löst.
Bild kommer när den är klar.
Det är dags att fylla på lagret med kronljus, värmeljus, batterier och några till fejkljus.




Skickade efter ett par kuddfodral från Jotex som jag blev riktigt nöjd med.
Tycker de passar bra ihop till soffan, golvet och mattan.
Både matta, pläd och kuddarna är fyndade till riktigt bra pris.
Har man bara lite tålamod kan man vänta tills det kommer något bra erbjudande.




Lelle är nöjd bara han har en egen go kudde att ligga på och den ska vara störst!





Nu ska löven bort och det får nog bli en ängel där istället.



På självaste Black Friday begav vi oss till stan, visserligen med stor tvekan.
Min mobil har varit helt slut de tre senaste veckorna och jag var bara tvungen.
Tycker ju inte direkt om sådana här jippon men visst kan man göra bra fynd om det är något som man tänkt/måste köpa kan man ju så klart göra det den dagen.
Det är väl det där onödigt-shoppandet som är lite störande.
Nåja, jag fick ett så bra erbjudande att jag helt plötsligt stod där med en sprillans ny nedsatt mobil och platta på köpet.
Det är inte var dag man tjänar hela fem tusenlappar på ett köp!
Nu återstår bara kruxet att lära sig ett nytt märke och alla finesser.
Jag fotar ju mest med mobilkameran så det blir spännande att se hur det blir.
Hör ni inget av mig så vet ni att jag sitter och sliter med den nya tekniken.

Ha nu en härlig vecka!





6 kommentarer:

  1. Ja nu är det dags för julpyntningen !! oj oj vad det går undan !
    Ett år är ingenting...men att pynta är roligt ! Jag börjar nog lite smått på söndag...hinner nog inte på fredag då jag har fullt upp med outfit och doppresent till dopet på lördag !!....min brors ena dotter ska döpa sin son (5 mån)...den andra dottern har redan döpt sina barn !...sen på söndag blir det nog full fart, haha...
    Ha en fin vecka !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så många vackra saker du har, kandelabern är så stilig! Jag pyntar mindre för varje år, en låda åker iväg till loppis varje jul. Känner att jag vill mest ha ljus och blommor som pynt. Men jag njuter gärna av julpynt hos andra.
    Önskar dig en fin vecka och lycka till med nya mobilen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att få ta fram lite fina saker nu. Särskilt de som lyser för hu så mörkt det är.
    Så kul att du fyndade, jag orkade bara inte ge mig ut så black friday fick vara för min del!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Jag tror att många ligger i startgroparna nu inför advent nästa helg! Så fint du ordnar och alla ljusen är ju så välkomna nu när det är natt nästan hela dagen!
    Ja, det eviga problemet var man gör av sådant man inte vill ha framme. Själv har jag en stor skänk där jag ställer undan saker jag byter ut vid olika tillfällen, ändå är det lätt att det blir lite överdekorerat ibland.
    Spännande med ny mobil och platta, och ja - säkert kommer det att ta sin tid.
    Måste själv snart skaffa ny dator, men jag bävar!
    Ha en fin fortsatt vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Du/ni har ett så vackert hem och det är ju inte så konstigt när du gillar att pynta och dona. Så många idéer du har och hittar alltid något på loppis som passar till ditt hem.
    Du borde vara med i 'Hem Ljuva hem' tycker jag.
    Nu i advent har du med säkerhet pyntat ordentligt mysigt.
    Ljus i mörkret behöver vi alla och man gläds alla dagar fram till nyår, sen vänder det mot ljusare tider som jag gillar mest.

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Vad mycket fint du har att ställa fram i december. Underbara foton.
    Vi har försökt skära ner på det sista åren. Fast vi kör vidare med "levande gran".
    Decemberkramar Bosse

    SvaraRadera