onsdag 18 februari 2015

Återhämtning

Så fort det går...redan mitten av veckan. Tycker veckorna ser ut som den där ålderstrappan ni vet...det går med raska steg uppför till onsdagen på toppen och sedan kroknar man mer och mer och det går snabbt utför, för att till slut hamna i en hög frampå fredagskvällen. Och så börjar det om nästa vecka igen...


Min plats för återhämtning har nu blivit källarrummet. Så tyst och skönt och bara att lyssna på någon avkopplande musik, ligga i soffan eller sitta i fåtöljen med massagedynan på. Fast i ärlighetens namn hinns knappt det med heller.




Där nere har jag ett par gamla tavlor gjorda i en speciell teknik, där glaset är målat på baksidan och  silverpapperet är skrynklat. 






Bredvid står denna tavla som jag tyckte hade en sådan ovanlig och kul form.

Grå är dagarna, men visst hör jag hur fåglarna börjat vakna och längta till våren. Och visst har en och annan snödroppe också tittat upp, men det är allt lite deppigt nu...




Som tur är väntar trevligheter till helgen. Vad det handlar om kommer jag att återkomma till. Tills dess får ni alla ha det så gott och tack för rara kommentarer. Så roligt när ni ger er till känna. 

2 kommentarer:

  1. Ha,haha,,,jag skrattar åt liknelsen med ålderstrappan från måndag till fredag!
    Det finns tillfällen när man ramlat ihop i en hög på fredagskvällen...
    Härligt med ställen där man kan återhämta sig, det behöver man!
    Jag gillar dina tavlor, jättefina!
    Försök nu att inte hamna i en hög på fredag kväll, när det nu väntar trevligheter!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, veckorna swischar förbi och det är väl tur att det finns möjlighet till återhämtning! Vilken härlig miljö du har där i källaren! Tavlorna - så fina! Den andra där påminner om en ikon!

    Ha en fin avslutning på veckan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera