torsdag 16 april 2015

Efter regn kommer solsken

Ja det får vi innerligt hoppas. Hualiga så kallt, blött och eländigt det varit i veckan. Har gått omkring i min flanellpyjamas och yllesockar mest varje kväll, utom idag då det varit betydligt varmare. Nu ser vi fram emot en vårhelg med sol och värme. Som vanligt flyr vi alla måsten och åker istället och hälsar på goda vänner som vi inte träffat på länge. Ska bli väldigt roligt.




Roligt är det också att min kornettblomma som jag köpte förra året har överlevt och börjat blomma rejält.



Den lyser så vackert med sin klara blå färg.




Det här lyste också vackert i morgonsolen. Den här bilden är väl ett tappert försök att vara positiv och se allt från den ljusa sidan. För vem blir glad över frost på morgonen när man trött o sur kommer ut på morgonen? Men det här mönstret på bilen fick mig att titta närmare och se hur otroligt vackert det var.




Tänk vad naturen kan skapa! Vilket mönster! När jag kom hem efter jobbet väntade en tygkatalog som jag skickat efter. Tänkte då på hur mycket vi inspireras av just naturen i stort och smått när vi skapar och hur det var synligt i många tyger. Som vanligt blir jag så sugen på att skicka efter tyg och idéerna bara ramlar över mig. Jag måste alltid vänta några dagar tills det har lagt sig, sedan köper jag med eftertanke.




Något annat nytt handarbete behöver jag ju som bekant inte ännu på länge. Kämpar på med min Odd Molly-inspirerade tröja. Har nu påbörjat en av framsidorna. Den här lilla korgen rymmer precis lagom två nystan i taget. Måla korgar var något säkert många av er pysslade med i början av 80-talet.

Har precis tittat på veckans avsnitt av Badhotellet. Åh vad jag älskar miljön och kläderna! Tyvärr är det bara ett avsnitt kvar fastän de lagt ut hur många cliffhangers som helst. Blir lång väntan till nästa säsong.




Önskar er alla en underbar helg med strålande sol. Kanske blir det ett och annat loppisbesök under helgen tillsammans med våra vänner. Vi delar det intresset och i deras krokar finns en del att upptäcka.


5 kommentarer:

  1. Fin blomma, och frost blir vackert på
    foto. Och jodå det är ett antal korgar man målat,
    en sommar när det regnade målade jag till hela
    släkten! Roligt med tygkatalogen, perfekt om
    man kan sy. Ha nu en fin helg och rolig resa
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Ja, kallt och ruggigt är det alltjämt här! Igår hade vi sol, men kallt och blåsigt!
    Idag regn och mera blåst och kyla! Inget skönt vårväder!
    Kul med blommor som kommer tillbaks i blomning! Det tyder ju på att de trivs! Denna Kornettblomma är ljuvlig i både färg och form!
    Frost?! Usch, så trist!
    Nu hoppas vi på lite värme och sol i helgen!
    Önskar dej en skön sådan!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Idag är det lite mulet här i Wales, men igår var det verkligen som sommar här, underbart! Så fin blomma!
    Och vilka mönster naturen kan göra!
    Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att helgen blivit varmare än i torsdags. Här har solen tittat fram idag med ett tags frånvaro. Lite varmare än tidigare fast ganska blåsigt. Fin söndagskväll till dig. :-)

    SvaraRadera
  5. Hoppas att helgen blivit varmare än i torsdags. Här har solen tittat fram idag med ett tags frånvaro. Lite varmare än tidigare fast ganska blåsigt. Fin söndagskväll till dig. :-)

    SvaraRadera