måndag 28 november 2016

Ny vecka och nya möjligheter

Ja om du händelsevis missade både Black Friday och Black Weekend kan du ju alltid trösta dig med Cyber Monday. 
Vad som väntar i morgon har jag ingen aning om, men något erbjudande är det alldeles säkert. 
Man tar sig lätt för pannan...




Här har det varit en lugn helg.
Det mesta av adventsdekorationerna var ju redan på plats.
Bara några ljusstakar som skulle fram och lite som skulle plockas bort för att ge plats.




Fram med julduken jag gillar.
Det är två hemvävda linnehanddukar som inte klippts itu.
Linnefärgen och rött är så vackra ihop.


 

Lite guldfärg får komma fram också, ganska sällsynt hos mig men det blir fint ihop.



Ny kombo med gamla prylar.
Man behöver inte köpa nya grejer, bara att flytta runt och sätta samman. 
Nya möjligheter var det.




Sött loppisfynd står på sin vanliga plats.

Tyvärr blev det ingen skogstur då det var svinkallt ute och blåste som sjutton, så den vanliga adventsljusstaken på köksbordet är inte klar. 
Den ska fyllas med grön mossa, men tänt ljuset har vi.




Ha en skön vecka och njut av denna ljusets tid, för visst är det härligt att ha alla dessa ljuspunkter på kvällen efter jobbet.


6 kommentarer:

  1. Det är så mysigt med alla ljus man tänder nu!
    En liknande duk som är handdukar egentligen har jag också. Din är också så fin.
    Vilken tur att det inte blivit handdukar av dem!
    Jag gör som du, flyttar runt mina gamla saker lite så känns de nya i alla fall.
    Ha det gott i veckan!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Ja nu känner jag mig lite bättre till mods, december står vid dörren och med den 'ljusare tider'. Oj har du redan pyntat klart inför julen,
    hos mig är det bara det som ska stå eller hänga i fönstren.
    Börjar så smått byta lite dukar, jag har ingen brådska, hi hi . . .
    Men av allt det julpynt jag har ska bara hälften upp, om ens det.
    Barnbarn vill ha lite av det och jag ger villigt vad de vill ha.
    Du har bra ide´med att flytta runt och sätta samman ny kombo !
    Den vita tomten är så fin.
    Jag undrar om du ska vara med i 'årets' revy ?
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det fint med alla ljuskällor vi omger oss med ;))
    Hur trist skulle inte denna mörka tid vara annars ?!
    Har också en stor och rejäl diskhandduk som julduk på köksbordet :)...har haft den i min loppis men ingen har köpt den och tur var väl det, hehe...den bästa julduken ever !!
    Ha det gott !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har så fint och mysigt. Man vill hoppa in i bilden och sitta där och njuta av alla ljus och vackra saker.
    Du påminner mig om att ta fram de där handduksräckorna jag har, som aldrig blivit avklippta. Duk.....ja visst !!!!
    Ha det fint. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så mysigt och vackert!
    Roligt att få fram lite julgrejer. Igår lyckades jag också få fram lite.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Visst är med väl skönt med lugna helger emellanåt. Så fin din adventsljusstake med tomten (sista bilden) var. Toppenfin.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera