lördag 19 november 2016

Vilodag

Idag har varit något av en vilodag. 
Började med lite sovmorgon eller egentligen inte, men ni vet den där känslan att ligga kvar extra länge. 


Dagen fortsatte med ett trevligt och oväntad besök på lite förmiddagsfika. 
Sedan var det dags att leta fram lite countrykläder och iväg för fotografering inför kommande roligheter. 
Det blev en jeanskjol, snusnäsduk, boots, cowboyhatt och en typ av jacka av fuskmocka med lite fransar på.
Jag var bortrest när affischbilden togs till vårt spektakel så det var lite extra för kanske programblad, inte vet jag. 
Det där med att vara med på bild är inte min grej riktigt.



Lagade en riktigt god fiskrätt till middag med knaperstekt bacon strött över.
Blev så mätt så den där planerade grekiska salladen till kvällen ströks på to-do-listan.

Förra helgen skulle fönsterputsarna komma men det blev ju ingenting av det. 
Hela veckan har allt fått stå kvar på vardagsrumsbordet och alla fönster utan gardiner. 
Nåja, ljust har det varit...
Nu är också alla fönster i vardagsrummet målade, så inget ont utan det har något gott med sig.
Bilderna jag visar är tagna tidigare som ni förstår.
Men i morgon ska de komma får vi hoppas.
Sedan ska gardiner, julstjärnor och adventsljusstakar upp.
Tur det så jag kan ta lite nya foton, är alldeles tomt på den fronten.
Däremot har jag sorterat foton och lagt i mappar i nya datorn.
Är lite sugen på att också låta framkalla lite pappersbilder.
Omodernt, javisst, än sen då?
Jag vill ha några att ha i mina fotoalbum.





Annars har jag inte några stora planer inför julpyntandet.
Det blir till att plocka fram gammalt,
 men kanske i en ny tappning eller på ny plats.
Klurar på om inte ett par dukar kan bli gardiner för de skulle kunna funka lite som panelgardiner.
Också det är ohjälpligt omodernt, jag vet.
Fast just i det fönstret är det bra med inte så breda gardiner.
Ni ska få se.

Nu tänker jag faktiskt gå och fälla in hovarna, knyta mig, gå till kojs eller hur det nu kan uttryckas.

Kort sagt; god natt!



5 kommentarer:

  1. Hej.
    Den där fiskrätten med knaperstekt bacon lät väldigt god.
    Gott med fisk.....

    Jag gör inte heller några stora förändringar i julpyntandet.
    Gillar de gamla julsakerna som hängt med i alla år.
    Tvärtom så blir det färre och färre julsaker varje år.
    Mina julgardiner är vita och så blir det den gamla vanliga vita adventsljusstaken och röda julstjärnor.

    Ha det bra,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Åh, det är väl skönt att ligga och dra sig i sängen en stund. Slippa rusa upp. Vad nyfiken jag blev på dom bilderna du beskriver. Kan du inte visa oss i nästa inlägg. Vore så roligt att få se dig.
    Ang julsaker så har jag köpt nåt nytt varje år. Men jag har inte så mycket plats hemma att pynta på så jag borde sluta med det.
    Ha en finfin start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Nu är fönsterna putsade här. Mannen tog ett krafttag i helgen och jag har fixat till inifrån. Så bra att det blev mildväder. Nu ska det bara bli lite adventsfint också. Konstigt men det känns nästan lite vårlikt ute. Flera plusgrader och lite sol emellanåt.
    Här blir det gärna gamla julsaker. Jag tycker att vårt gamla hus blir mer juligt då. Hittar ofta 50talspynt och de "kniper" jag med en gång.
    Ha det fint.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Skönt med fönsterputsen avklarad. Idag har jag tjuvstartat med att sätta fram stakar och stjärnor. Det blev ljusare och mysigare direkt. Nu jobb hela veckan!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Älskar fisk rätter, äter mindre och mindre av köttbitar...får inte i mej det...förstår inte varför ?...jag har gillat kött förut. Men jag gillar vegetarisk mat bäst ! Men fisk och skaldjur gillar jag ;)...få se hur mycket pynt jag tar upp i år...har börjat lite med slingor, idag ska jag på stan...undrar om jag kommer hem med något julpynt, hehe....vi får se !
    Hoppas allt är bra med dej ;)
    Kram

    SvaraRadera