onsdag 24 juni 2015

Sommarens första roadtrip

Så var vi hemma efter sommarens första lilla resa. Den gick till havet som var lika underbart som alltid, bara den skillnaden att jag kände inte riktigt för att vara så intim med det som jag brukar. Det räckte med att se, höra, känna och lukta. Så badkläderna var lika torra som innan vi reste. Nåja, sommarlivet består inte enbart av att sola och bada, utan innehåller också mycket annat. Som att bara vara tillsammans och ta stunden som den kommer.



Vi hade yngste sonen med sambo med oss, så vi hade trevligt tillsammans med dem och spelade lite spel och tog promenader.



Vi hyrde en stuga för två nätter ett stenkast från havet. Ska inte orda så mycket om vädret för det vi ju alla hur det är med det, men gårdagen var riktigt skaplig. Vi åkte runt på Bjärehalvön och njöt av utsikten.



Klart man velat ha mer värme. Vi satt inne i stugan med tända ljus på kvällen och det är ju inte riktigt sommar liksom. På vägen hem var det 11 grader och duggregn... Men jag skulle ju inte orda mycket över vädret så raskt över till något annat.




Som att jag försöker få det somrigt inomhus med blommiga dukar. Här ett litet loppisfynd.




Här en duk jag broderat.




Ytterligare en duk jag broderat för några år sedan. Tycker det är kul med uppritat mönster och brukar gilla det som sommarhandarbete, men nu har jag ju min tröja att virka på.



Här inne har jag också två orkidéer som blommar. På altanerna är det fortfarande tomt på blommor. Kanske åker jag och köper lite i morgon för det bara måste väl bli varmt så man kan sitta ute och njuta?



Tills dess får jag väl sitta här inne och njuta av pioner och dricka varmt te. Jag har också en lista med roliga inomhussysslor att göra, så än är det ingen panik. Loppisfynd ska målas, en del som ska sys och annat fix. Det är bara så skönt att få vara ledig och äga sin tid.

Än ger vi inte upp...sol o värme kommer!

4 kommentarer:

  1. Det gäller alltid att göra det bästa av situationen. Det verkade som ni gjorde. Vad bra att man slipper tvätta badkläder osv. Genast blev jag nyfiken på var ni bodde eftersom jag känner till de trakterna väl efter att ha bott där under en längre tid. Saknar flera av de platser vi gärna besökte. Det var lyxigt att bara ha 3 krm till spännande Hovs Hallar. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar Halland och återkommer dit varje sommar. Alltifrån Vilshärad ner till Båstad. Just denna gången var vi i Mellbystrand. Hade jag inte bott vid mitt "hav" hade jag nog bosatt mig där nere någonstan.

      Radera
  2. Man tänker sej väl inte att det ska vara såååå kallt i slutet av juni! Vilken tur att du har lite somriga dukar, inomhusblommor och annat fint som påminner om sommar!
    Det är ju otroligt vackert ute, men inte särskilt njutbart att vistas utomhus! Frustrerande att sommaren aldrig kommer igång. Men någon viskade att värmen kommer i juli! Nåja, vi får väl se! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag...roligt med en road trip ;))
    Vi flyttade ut till torpet i tisdags och idag har jag köpt en massa blommor som jag ska plantera ut...passar på när vädret är bra..solen skiner nämligen,, hihi...nu ska jag göra ett inlägg och sedan sticka iväg igen ;))
    Kram bia

    SvaraRadera