söndag 3 januari 2016

Ljus i mörkret



Ja det är ju lite mörkt för mig dessa dagar i dubbel bemärkelse. Det är inte många timmar på dagen då det är ljust och nattens mörka timmar är desto fler då jag sitter i fåtöljen och försöker sova.  
Såg först nu att bilden här med min fina loppisflicka har sin arm i samma läge som jag.




Märkligt nog rullar timmarna och en ny dag kommer fortare än kvickt fast man typ gör absolut ingenting. Vi tänder ljusslingor, julstjärnor, gran och adventsljusstakar fast de flesta nog redan börjat städa bort julen. Här får det mesta ske i sinom tid som det heter även om jag längtar efter en vårligare ton här hemma.





Idag hade en väninna vägarna förbi och kom in och pratade bort lite tid. Lite avundsjuk var jag nog över att jag inte kunde vara ute på promenad som hon.Fast hade jag varit frisk hade jag ju ändå inte varit ute i friska luften utan hade varit inne och repeterat farsen. Klok var hon också som hade gåstavar som lite stöd ut-i-fall-att... Jag var ju inte ensam på ortopedakuten och de flesta andra hade ju ramlat utomhus.




Mer ljus i mörkret blev det när mellansonen och flickvän kom hem och åt middag  i dag. Han hade dessutom med sig några gamla väskor och resväskor som jag ska måla och dekorera bara jag blir lite mer rörlig. Bra att ha en loppisspanare som kan kolla in saker jag söker.





 Som ni ser så plockar jag fram lite gamla bilder då inspirationen att ta nya inte riktigt har infunnit sig. 




Tack för alla varma krya-på-dig-hälsningar. 

Ha en fin fortsättning på det nya året.

Själv gjorde jag en sån där test på facebook inför det nya året. Jodå, det såg riktigt bra ut. Det väntade lyxliv, fester, Ferrari, Rom och hälsa. För mig är det dock fullt tillräckligt om det sistnämnda går i uppfyllelse så snart som möjligt.



10 kommentarer:

  1. Här tänds det fortfarande både gran och adventsljusstake. Vilket härligt år som väntar dig enligt FB Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha ljusslingorna så här års, när mörkret inte vill ge sej!
    Dagarna kan vara aldrig så vackra, men ack så korta!
    Usch, stackars dej som är så orörlig och säkert har du ju ont också!
    Sitt och sova, låter inte vilsamt alls!

    Tur att du har en loppisspanare, som hjälper dej! :)
    Allt gott till dej och fortsätt krya på dej!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  3. Aj! Förrädiskt halt under nysnön. Hoppas det läker snabbt och att du slipper ha ont. Önskar dig en fin fortsättning på det nya året med snabbt tillfrisknande! Kram

    SvaraRadera
  4. God fortsättning <3 men aj aj läser ikapp och ser att du har det besvärligt ;( skickar krya hälsningar om snar bättring.Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Min jul åkte ut i går...känns bra iaf...ny/gamla gardiner satte jag upp i köket (linne) är väldigt nöjd med dem ;))....och vinter har vi äntligen fått, i går kom nämligen snön...härligt!...men varför måste det bli så kallt ?!...vi kommer att få ungefär 20 grader framöver...
    Hoppas du snart blir bra i armen...sköt om dej och gå försiktigt !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Oj oj så mycket vackra ljus du tänder och lyser upp mörkret.
    Jag har en sådan ljusslinga runt spinnrocken och en med större kulor runt hall rums spegeln, men du slår rekordet, hi hi . . .
    Visst är det mysigt . . .
    God fortsättning, kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Å, nej, jag läste nu om din vurpa! Då är vi i alla fall två med trasiga axlar. Jag fastnade med båda fötterna under en järnlucka på däck på en norsk färja i maj 2014 och ramlade rakt ner med höger axel i järndurken och jag har hamnat i alla köer som finns att hamna i, det har inte hänt något alls, jag har röntgats, inget brutet, men det mesta tillknycklat, och så har jag fått åka land och rike runt för att få kortisonsprutor.....men nu har jag tagit mig till Carlanderska i Gbg så får vi se hur det går. Sjukgymnast....sist skulle han kontrollera hur det var ställt, då drog han nog för mycket så nu har jag ondare än när jag slog mig! Vi får kämpa vidare, det är inte mycket att välja på, men det där med att sova känner jag igen.....
    Idag har vit fått lite snö här och det kommer fortfarande lite, men det är mest puder!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Ha en trevlig helg nu :))....jag skulle ju inte heller skaffa instagram, hihi...men det blir roligare o roligare...men det är ju nytt för mej, så nyhetens behag ;)...
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Ha en trevlig helg nu :))....jag skulle ju inte heller skaffa instagram, hihi...men det blir roligare o roligare...men det är ju nytt för mej, så nyhetens behag ;)...
    Kram bia

    SvaraRadera
  10. Så vackert med alla ljus!
    Sköt om dej!

    SvaraRadera