måndag 23 mars 2015

Paus

Det går bara inte att vara sällskapsdam en hel TV-kväll. Jag har försökt och nu tar jag paus. Hade inte direkt tänkt göra ett inlägg eller några tankar på vad jag ev skulle skriva eller dela med mig av men nu flydde jag hit till datorn en stund. Hur länge och ofta kan man matas med diverse sporter? Skidskytte i evigheter...ja det kan vara kul någon gång men inte vecka efter vecka. När ena sporten slutar tar nästa vid. Jag ogillar inte sport, men ofta är det en massa oväsen samtidigt. För att inte tala om alla "nää...", "jaaa.." och "fa..." som skriks av Friherren bredvid. 




Grundmålade några ägg som ska dekoreras framöver. Fick bli linnefärgade och grafitgrå. Ska leta lite fina bilder att dekorera med. Dessa ägg är från förra årets pysslande. 




Gårdagen försvann snabbt med trevliga inslag som körkonserten och besök av söner på söndagsmiddag. Nu är det arbete som gäller. Till helgen har jag nog inget inbokat, vilket känns skönt. Då kanske man kan få lite gjort här hemma, både ute och inne.
Nu ska jag återgå till att vara sällskapsdam och fortsätta virka på min jacka. Det projektet ångrar jag nog lite...men garnet är inköpt och modellen i huvudet så det är bara att plocka fram envisheten och virka på...

Kallt och blåsigt är det, men håll ut...



...det är vår!

7 kommentarer:

  1. Så fina ägg...och visst är det vår, men vi får snö på fredag....och det är väl vår tur nu, för vi har inte fått något bakslag ännu ;)...
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Ja, det där med sport och skidskytte,,,neej,,,det är inte min "grej"!

    Så jättefina ägg du har gjort!

    Det ÄR vår, men här ser det ut som om den har tagit en paus,
    blåsigt, kallt och mulet.
    Men åt rätt håll går det!

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  3. Ha ha...jag VET! Hur mycket sport kan det visas på tv?? Med en gubbe som är fantast också så blir det inte mycket tv-tid över till mig, näe det blir mycket tid framför datorn istället! Jättefina ägg också, skönt att ha lite tid till pyssel...
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Jag ser på ditt bloggnamn att du också gillar loppis! Visst är det härligt att kunna återbruka? Ha en fin eftermiddag!/Helena

    SvaraRadera
  5. Jag ser på ditt bloggnamn att du också gillar loppis! Visst är det härligt att kunna återbruka? Ha en fin eftermiddag!/Helena

    SvaraRadera
  6. Håller med dig om Tv och alla sporter som händer, det får finnas gränser . . .
    Så söta påskägg du gjort, ja du är en riktig pysslare du,
    Jag har fått halsfluss och den är på övergående av antibiotikan, men vilken tid allt tar.
    Jag är evinnerligt trött på dessa olika förkylningar jag haft i vårvintern, blää . . .
    Har även blivit rastlös, vill göra något men vad ska jag börja, känner mig 'hängig' fortfarande. Men barnbarnen kommer denna helg oxå, det tycker jag är kul.
    'De 'har varit och mumsat på våfflor idag, som alltid är gott.

    Må väl.kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Sport är enligt mig bäst "live". Så tur man kan zappa. :)
    Hoppas vi får se årets ägg här på bloggen sen.

    Kram
    Anneli

    SvaraRadera