torsdag 28 augusti 2014

Fler blommor

Ja jag fortsätter gårdagens lilla tema och visar fler blommor. Länge hade jag mest bara gröna växter, men så kom orkidéerna in i mitt liv. En del av min förtjusning över orkidéerna är nog att jag är barnsligt glad när jag lyckas få dem att blomma om igen.




Känns så optimistiskt på något sätt att det som kan se så dött och eländigt ut kan sätta knopp och bli en tjusig blomma. 




Tror nog att de vita är vackrast.




Har nog åtta stycken som blommar nu och några är på gång i barnkammaren som fått flytta ut på altanen över sommaren.




Den här lilla lyckoklövern är också söt.

Tänk så fort veckan gick. I morgon blir det AW hos en kollega. Hon går i pension så den AWn blir lång för hennes del. Satt igår kväll och plitade ner en sångtext. Tycker det är kul att göra sångtexter till olika tillfällen.

Har idag också anmält mig till grundkurs i att använda systemkamera. Kan ju inte hålla på att gnälla om den där kameran Friherren har i sina gömmor. Nu ska här bli andra bullar...nej foton var det ju. Ska bli spännande.




Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Fint med orkidéer...jag har haft några som blommat om...kul!
    Nu ska jag se på Dallas, så hej då;)
    Bia

    SvaraRadera
  2. Jag vill också gå på kurs och bli bättre i systemkameravärlden. Jag tycker alla färgerna är fina. En fantastisk blomma som tycks ha många liv. Vi har ständigt orkidéer på hemmaplan. Ibland bor de i tvättstugan och i trädgården. Regniga söndagshälsningar.

    SvaraRadera