onsdag 27 augusti 2014

Se då tittar lilla solen fram igen

Åh vad härligt! Solen lyser på oss igen och humöret åker på topp. Äntligen lyser vår nyanlagda gräsmatta alldeles illgrön. Nu ser vi hur det blir mot gruset och vi kan planera lite buskar eller träd. Någon gång kommer vi också att ha en fin trädgård...tror vi.




Idag tänker jag bjuda på lite blommor. Någon naturfotograf är jag inte och inte har jag fått tummen ur och lärt mig den där systemkameran som ligger i sin väska. Lite lat är jag väl och skyller på att jag inte har tid, går ju rackarns mycket snabbare och smidigare att ta ett foto med mobilen. Nåja, ingen har väl tänkt hänga mina bilder på väggen...det är ju lite av slit o släng över bilder som öses ut i cybervärlden.



Blev så inspirerad av föreståndarinnan på välgörenhetsloppisen i närheten. Hon har alltid små fina arrangemang på fikaborden. Jag letade fram lite oasis, ut i trädgården och tog vad som erbjöds och ta da...visst blev det fint. En liten dekorationspärla fick plats också.




Ska nog försöka fortsätta fylla den här lilla skålen varje helg med vad jag kan hitta.





En ros lyckades jag hitta långt inne vid garageväggen. Där gjorde den ju ingen lycklig så den tittar jag numera på när det är sån där gräslig reklam på TVn.




I lusthuset är det denna blomma som får glädja oss. Vi sitter där och fikar nästan varje dag nu efter jobbet. Gäller att suga ut de sista stunderna...nej dagarna...förhoppningsvis veckorna.




I söndags eftermiddag åkte vi en liten runda i Östergötland, finns så många mysiga platser att besöka där. Då passerade vi en blomsterkiosk. Bara att ta det man ville ha och lägga i bössa. För 30 kr fick jag en härlig bukett miniastrar eller buskastrar. Dessa delade jag i små buketter i olika vaser. Brukar stå friska och fina väldigt länge om man byter vatten och tar bort lite blad.












Så fort dagarna går, redan mitten av veckan och det tippar över mot helg.

      Passa på att njuta av solen och                         sensommarvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar