lördag 22 november 2014

Oh happy day...

Att jag brister ut i ett "oh happy day" beror inte på att jag för första gången denna omgången tittade på "Så mycket bättre", ikväll med Carola. Älskar sjunga gospel gör jag och inte ens Orup kunde låta bli att ge sig hän i kvällens program. Han var också den som på ett mycket fint sätt tolkade låten "Främling". Såg inte hela programmet för Downton Abbey startade ju i annan kanal.




Vad var det nu då som gjorde min dag happy? Tja, solen sken och plötsligt ter sig världen på ett helt annat sätt. Jag har berättat på bloggen om den lilla fotokurs jag deltog i då jag tyckte det var synd o skam att en ny kamera Friherren fått låg oanvänd. Nu gav denna kamera mig gråa hår och även kursledaren. Den behagade nämligen inte fungera lite så där då och då. Besökte köpstället som trixade lite...jodå...nu går den så bra. Tackar, men inte så länge. Idag deltog vi i en tvåtimmarskurs köpstället ordnade gratis. Det var då dagens andra "oh happy day" uppstod. Kameran strejkade både för kursledare och försäljare. Så nu är den där och vi hoppas naturligtvis på en ny!!! Och jag kan andas ut och inte längre tro att det var mig det var fel på.



Åkte sedan till en handelsträdgård vi aldrig tidigare besökt. Där fanns det mycket vackert att titta på, både inredningsgrejer och massor av växter. Det bara ramlade ner lite saker i korgen...flera av dem till halva priset.





Jag som inga madonnor har...host host...kunde inte låta bli att köpa denna för ynka 40 kr. Och lilla karaffen med glas blir fin i gästrummet.




Blev så inspirerad av några arrangemang att jag bestämde mig för att ha gråa ljus i årets adventsljusstake. Två hjärtan som kommer att hamna i någon krans. Det blir till att bege sig ut i skogen i morgon och leta lite mossa och kvistar.





Gillade de små svamparna i trä. Både hjärtat, svamparna och banden har en vacker mörkröd färg som står sig väldigt fint till grått.






Enen hamnade direkt i en zinkkruka och blev dekorerad med de nya banden.









Friherren fick också lite feeling och köpte en suckulent och lite grå småsten. Letade fram en glasskål och lite dekoration så var det klart.

Unnade oss lite mat på ett trevligt matställe och sen hem till ett nystädat hem. Tur man bet i det sura äpplet igår. Kallt ute men himla gott med pläd i soffhörnet. Så sammanfattningsvis var det helt klart en "happy day"


I morgon blir det kanske ett besök på en julmarknad här i trakterna som jag faktiskt aldrig besökt. Tvättstugan kräver nog också ett besök skulle jag tro.



Ha en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

  1. Jag säger bara oj oj oj . . . vad mycket pyssel och så kreativ du är. Trevligt att se och läsa din blogg med aå mycket trevligt julpyssel. Jag gör inget, tittar bara på dina och andras, hi hi . . . .
    Mycket inspirerande men jag bestämt att inget göra i år, bara det lilla vanliga.

    Ha en skön söndag, kram/ Eva

    SvaraRadera