torsdag 27 november 2014

Stjäla tid

Ja lite så är det just nu. Ska något göras måste det tas tid från något annat liksom. Tiden vill inte räcka till för allt man skulle vilja göra just denna tid. Som att vara klar med adventsfix...not. Tänk att det aldrig går att få till. Kom så långt ikväll att jag inventerade lite i några lådor, kollade byte av ett par gardiner och byte av kuddfodral. Ett litet steg är dock ett steg och kanske blir det ett rejält kliv i helgen. Slutar ju tidigt på jobbet fredagar så kanske har jag lite energi att pynta till det lite.



I söndags skulle jag putsa till en nysilverskål och plötsligt fann jag mig själv sittande och gno för glatta livet på än det ena och än det andra. I mitt flyttande av prylar efter inköpet av skåpet har jag insett att jag nog samlat på nysilver en hel del. Går bra att stapla på varandra såg jag. Efter lite rensning blev favoriterna kvar, bland annat denna skål i porslin med lock och fat.





Denna skål med ett handtag tycker jag också är väl värd att behålla.



Porslinet här har en liten spricka men brickan är vacker ändå.



Lite annat smått o gott.



En ängel passar ju bra nu till julhelgen.




Hittade detta hjärta i en låda när jag rotade bland julsaker. Ett pyssel från förra året. Ett frigolithjärta med rivet papper pålimmat. Tagit bilder från nätet.




Ytterligare ett hjärta men här i lakansväv och med broderi på.


Blir kanske inte så mycket pyssel i år, man har ju kvar sedan tidigare. Men lite pyssel har jag på gång. Satt framför TVn och klippte och klistrade lite ikväll. Vad det blev får ni se i morgon.

Ha en fin helg!

3 kommentarer:

  1. Vilken söt ängel....gör som jag pynta lite varje dag...tänker inte stressa iväg i år ;)...
    Advent och jul blir det ändå ;))...
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Så vackra saker i nysilver du har i dina gömmor ! - Det där med putsning, sker inte allt för ofta hos mej. För det mesta glöms det bort och så helt plötsligt ser man några svart flammiga saker i hyllan ;)
    - Dra i handbromsen när du känner stressen...Det blir jul ändå !
    Önskar dej en fin och mysig adventshelg ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  3. Så fina grejar! Tänk vad lite puts och mycket tid gör! Ha en trevlig advent!

    SvaraRadera