torsdag 13 november 2014

Tunnelseende



Brukar småreta Friherren för att ha tunnelseende. Ni vet, var är nycklarna...och så ligger de mitt framför ögonen. Ögonen rakt fram och ingen vidvinkel påkopplad. Det där ska jag ta efter nu. Vill inte ta in hela den grå massan då man inte ser vad som är mark, sjö eller himmel. Nej nu får det bli tunnelseende och zooma in de små detaljerna istället och fröjdas över de små tingen i livet. 




Liten fin spegel och ask för virkgarn. Men några små spetsar lär jag inte börja virka, ska vara större och snabbare saker om virknålen ska fram. Men asken är vacker.




Den här korgen jag målat står alltid intill TV-soffan med något pågående handarbete ifall andan faller på eller om jag bara agerar sällskapsdam när något sportprogram pågår.




Denna burk har en av sönerna gjort och jag dekorerat med bild och kors gjort av ståltråd. Bra att ha ljus nära till hands.




Eftersom jag älskar Italien var det ju nödvändigt att denna plånboksväska följde med mig hem från Teneriffa.




Jag är inget väskfreak, brukar använda samma väska i stort sett alltid. Men i garderoben ligger några och samlar damm. Tänker att jag ska matcha kläder och sånt, men det blir inte så ofta i ärlighetens namn. Denna köpte jag på Teneriffa för en ringa liten summa. Inspirerad av Maria Montazami dekorerar jag med en liten tofs.




Har jag gjort även på denna skinnväska som har en bra mycket vackrare petrolfärg än vad som syns här. Denna väskan används däremot. Precis lagom stor för en sångpärm...köpt på Mallis på marknad.

Ja så gick veckan fort som vanligt och snart är det helg. Mycket på gång så jag får nog välja bort en del till helgen.

Ha en härlig fredag och zooma in de små glädjeämnena som finns runt omkring oss.

4 kommentarer:

  1. 'Vilka härliga bilder. Iden med en burk för ljusen tänker jag använda. Jag är heller ingen väskfreak, skulle vara allför många prylar att flytta från den ena till den andra!! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Klokt att ibland fokusera lite på de små detaljerna och du har ju så många fina sådana!
    Åh, så fint du har målat på korgen!
    Ja, väskor tenderar att samla sej - så är det för mej också, även om jag inte är nån samlare av såna.
    Ja, veckorna går blixtsnabbt och här står julmarknaderna som spön i backen med början redan nu i helgen!
    Ha en skön och fin fredagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Snygga väskor och coolt med tofsar på dom ;))
    ha en jättefin helg vännen!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Jag gör som du RosMarie - tunnelseende, är bra 'tänk', det gäller nu, *fniss*
    Som vanligt visar du en massa vackra 'ting'.
    Jag däremot är en 'väskoman', hi hi . . . . kan snart öppna väsk-butik.
    Fast jag lovar att nu ska jag inte köpa någon väska på någon resa, då blir det så ändå.
    Där borde jag ha 'skygglappar för ögonen', eller kanske ett tunnelseende, hi hi . . .

    Trevlig helg,kram/ Eva

    SvaraRadera