tisdag 6 oktober 2015

Som stormen river öppet hav

Sista dagen på Kreta blev det inte något dopp i havet. Det var röd flagg och vågorna stod höga mot stranden. Friherren och jag satt ändå där länge och bara njöt av havets brus och alla blå och turkosa färger. Så mäktigt att se det så där på lagom avstånd, säker på land. Något att minnas tills jag möter havet nästa gång.






Så härliga vyer.








Men det var verkligen inte aktuellt att gå ut i vattnet då det blev ganska djupt direkt och vågorna hade en enorm kraft.





Måste bara doppa fötterna lite...












Samma dag vi åkte hem blåste det ännu mer och en i resesällskapet hade varit nere vid stranden och sett hur vågorna nådde ända upp under solstolarna.









Min strandtunika passade bra i färgerna.

I dag är jag tyvärr hemma från jobbet med rejält halsont och feber. Solen skiner utanför fönstret och jag längtar ut, men får väl hålla mig här inne och drömma mig tillbaka till Kreta.

7 kommentarer:

  1. Åh, vilka härliga havsbilder en sån här dag, när frosten har härjat här och det har blivit riktigt kyligt!
    Trist att du blev sjuk, men det verkar vara ständigt så när man flugit. Jag vet inte om det kan ha ett samband, med förkylning och flygplansluften!
    Krya på dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så vackert havet är!
    I alla former så är havet ett fantastiskt skådespel.........

    Jobbigt med din förkylning.
    Tyvärr verkar det alltid vara så att man blir sjuk på eller efter en utlandsresa.
    Min dotter kom nyligen hem från Rhodos, och alla 4 som var med på resan blev lite småförkylda där nere.
    De har en teori om att det är AC på rummen eller planet som gör folk sjuka.

    Hoppas du kryar på dig snabbt,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Åh så fina strandbilder du visar ;))...ja det känns lite avlägset nu sedan vi var i Side...tänk vad tiden rinner iväg,,,snart jul, hihi...
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  4. Hejsan, jasså det blev Kreta för dig och mannen, så trevligt.
    Vi också varit på Kreta, men 1993 två vec. Bodde Rethymnon, vacker lång strandpromenad och gamla -stan var mysig, men mycket har väl hänt där sen dess.
    Vackra bilder med hav och himmel som väckte fina minnen från Kreta.
    Vi nyss hemkomna från Italien, där blev det inte sol och bad utan mycket promenader och utflykter. Men alla resor är trevliga var och en på sitt sätt.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. TACK för denna dos av Kreta...har varit där varje höst i 7-8 år men i år blev vi hemma. Saknar verkligen denna fantastiska ö, och maten! Härliga bilder i alla dina inlägg...jättekul att se!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! Kreta har jag aldrig varit på, men några andra Grekiska öar har det blivit genom åren.
    Sockerklaras ligger i Sävsjö, inte Nässjö, underbar butik!
    Jo, du minns rätt! Snickaren Tage Claesson i Dalum är en klippa att ha till både kortställ och andra små projekt!
    Krya på dig och ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Underbara foton du visar. Och det där med att bli sjuk är inte kul. Krya på dig och hoppas du är så pigg nu i helgen att du kan göra det ni planerat in. Kram

    SvaraRadera