lördag 19 december 2015

Raska fötter springa tripp, tripp, tripp...

eller mera klamp, klamp, klamp skulle jag tro. Det är mycket nu! Men man får försöka ta en sak i taget, mer går ju liksom inte. På jobbet är det rätt galet dessa dagar med allt ifrån en massa datajobb till julpyssel. Här hemma är det inte alls som jag tänkt det skulle vara denna helgen. Drömmen var ju att det mesta av det lilla vi gör skulle vara klart och den där dagen jag är ledig innan julafton skulle bara vara julmys. 




I dag har vi övat inför konserten i kyrkan i morgon. Kören sjunger tillsammans med fyra unga bluegrasskillar så det blir drag som heter duga men också mycket finstämt.
Efter det har jag farit runt och städat och lagt på några juldukar. Den gamla fuskgranen är på plats, dock utan ljus och pynt. Det sparar jag tills i morgon då äldste sonen kommer hem. Han är lik sin far på många sätt och lika traditionsbunden så han är gärna med och klär den.




Ett av mina måsten till julen är lite hembakat bröd. Helst något med massa gotti-gotti i, nötter och frukt t.ex. Julgodiset är mindre viktigt faktiskt. Fast i går hade Friherren gjort skumtomtefudge och den var inte äcklig kan jag berätta. Det är inte mycket kvar av den nu. Brödbaket planerar jag in till måndag efter jobbet.





Fler måsten? Nja det skulle vara att köpa några julklappar. Något litet vill jag ändå ge till de mina. Då blir tisdag eftermiddag bokad för det. Kvar har vi onsdag som får bli dagen för inhandlande och förberedelse av julmaten. 

Usch vilket tråkigt inlägg! Lika bra jag går och lägger mig för min hjärna känns rätt tom just nu. 




Ha en fin helg och glöm inte bort att ta en paus i julstöket.




6 kommentarer:

  1. Aj aj så många måsten, måste det vara så . . . det blir väl jul ändå.
    Men ni är väl starkt traditions- bundna då blir det så.
    När julafton kommer är du väl helt slut körd, var försiktig tänk på lilla hjärtat för du stressar med hjärnan oxå.
    Så har jag gjort och blev sjuk men nu mår jag prima av att lärt mig hur man ska 'leva', även min man.
    Kramen/ Eva

    SvaraRadera
  2. Ja, det är mycket nu, för de flesta kan jag tro! Det gäller att få undan i tid så att man hinner njuta lite också!
    Kul med er konsert, den blir säkert jättefin!
    Du får hälsa sonen så mycket när han kommer hem.

    Här laddas det mest inför konserten den 22! Sen har jag ju bara en dag kvar, men jag åker bort över julen, så jag behöver inte fixa så mycket här hemma!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Här är det lugnt och kommer att så förbli hela julhelgen, för vi blir bara lilla familjen ;))....ska bli skönt och mysigt tycker jag ;)
    Vi äter, umgås, spelar julmusik, tar promenader...och bara tar det lugnt! Några julklappar till dottern, det är allt...men visst är det lite annorlunda, jag som är van att ha varit ungefär 20 pers varje jul...men nu har allt ändrats..ny generation...men till nyår då blir det klackarna i taket, hahaha...
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Jag gjorde skumtomtefudge för några veckor sen. Den gick inte hem här hemma, så jag fick ta med det till kollegorna istället.
    Ha en skön söndag kväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du börjar bli klar med dina julbestyr så att du får njuta och mysa lite också.
    Du har då så fint på dina bilder så det kan väl inte bli annat än julmys hos dig. Härligt med konserten också, det är ju underbart att sjunga i kör!
    God jul!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en riktigt GOD JUL...
    Kram, Titti

    SvaraRadera