fredag 26 september 2014

TV-kväll

Så kan det gå. Här satt jag härom kvällen och ondgjorde mig över att det i n g e n t i n g finns att titta på av intresse på TV. Vad händer? Jag sitter där i tre timmar och har roligt. Börjar med "Ett hus på landet", ett program jag gillar. Njuter av alla fina bilder  från den engelska landsbygden och små mysiga städer med gamla hus med massor av charm. Men säg den lycka som varar länge, nästa vecka ersätts det av Jeopardy. Surt sa räven. Nöjer mig med lite quizkamp på mobilen allt emellanåt. Som när Friherren är inne på Biltema eller något annat (förlåt) gubbställe. OK, jag har hittat fina cementljusstakar där och ska leta trästickor som man kan göra mycket kul av.




Klämmer in en bild här så ni inte tröttnar direkt på mitt kvällssvammel. Tillbaka till TV-tittandet. Därefter följde Doobidoo som jag tröttnat på, men ikväll var det riktigt galet roligt eller var jag bara på rätt humör. Gav många skratt, gillar Tomas Petersson som överraskade med sin sång. Dessutom är det alltid roligt att se en gammal elev sitta där i studion och brassa på med sin saxofon. Den glada tonen fortsatte i dagens avsnitt av Skavlan. Fina gäster och bra snack med både humor och allvar.




 Eftersom jag nästan alltid har något för händerna så blev det ganska mycket stickat på tre timmar. Jag är lite galen som köper några nystan garn bara för det är vackert, men har sällan någon aning om vad det ska bli. Köpte ett melerat garn i massor av härliga höstfärger. Började virka mormorsrutor. Aha, en härlig höstpläd? Jo tack, till det räckte garnet inte och det hade utgått numera. Bara att tänka om...hm...det får bli två kuddar. Men då fick jag garn över, så  nu stickar jag handledsvärmare och kanske räcker det till pannband eller något annat smått o gott.




Har turen i år att sluta lite tidigare på fredagar. I dag hade jag en rackarns fart och städade, fixade till lite sallad och kunde ta helg och njuta redan vid fem. Sån lyx att gå upp på lördagen och ha gjort det där tråkiga. Morgondagen är öppen och vi får se vad det blir av den. Några måsten ska avklaras, typ tvätt och lite annat. Hade tänkt mig att tillbringa ännu en liten tid i lusthuset, men i kväll var det helt otänkbart att bege sig de få metrarna dit. Här blåste och regnade det riktigt ordentligt.



Ha en fin helg och ladda batterierna.


2 kommentarer:

  1. Tänk om man kunde sticka...suck!....vad mycket fin man skulle kunna göra ;)
    Nä ingen stickning här inte, hehe....här skiner solen men det blåser ;)....inte mycket regn här inte....
    Härlig kväll önskar jag dej
    Bia

    SvaraRadera
  2. kikar in och önskar dig en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera