fredag 27 juni 2014

Att plocka upp gamla trådar

...skulle man väl kunna säga att jag gjort idag. Tagit fram min gitarr och börjat spela lite. Det var väldigt längesedan och varje gång undrar jag varför, det är ju hur kul som helst.  Måste kolla tonarter till sånghäftet på stundande bröllopsfest. Ack ja, det gör ont i fingertopparna...undrar just om de hinner få lämplig hårdhet lagom till bröllopet. Just nu är de röda, svullna och ömmande.




Mellansonen tipsade om en låt som passar bra till bröllopet, så den har jag försökt lära mig att sjunga samt hitta ackord till, en riktig rysare faktiskt. Så är det ju, vissa låtar slår an något inom en.




Kärlekssånger och hjärtan just nu då.
Mörkt, kallt och eländigt är det så man tappar gnistan lite. Idag har varit en dag som man helst velat hoppa över liksom.  




Kom på att jag kunde hänga en duk på en galge...alltid något kreativt en dag som denna.



Köpte denna lilla söta påse i går. Alltid kan den väl komma til nytta på något sätt...
Ha det så gott och måtte värmen komma tillbaka.




2 kommentarer:

  1. Jo då, jag vet hur det känns med ömmande gitarrfingrar! Har ju fuskat lite själv ibland men det tar sin tid och kräver ju ihärdig träning för att få de eftertraktade valkarna! Det fixar du säkert! Det blir säkert uppskattat med en sång!
    Vilken fin påse!
    Vädret är verkligen bedrövligt och varken värme eller sol i sikte! Blä, så less man blir!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Här har vi 13 grader och regnet hänger i luften ;(....två sommar månader kvar....undrar vad det kommer att bli för sommar egentligen !....jag har också en sån påse...den kan man ha mycket i tex. plastpåsar eller bomulls vadd ;)....kram på dej
    Bia

    SvaraRadera