onsdag 4 juni 2014

Uppåt väggarna

Ja nog finns det mycket som är alldeles uppåt väggarna, men jag ska ändå hoppa över negativa saker som cirkulerar lite i min hjärna just nu. Istället fortsätter jag gårdagens tema med ljusstakar och flyttar det istället just upp åt väggarna. Kvällen känns som gjord för lite ljuständning ännu en gång, den ljusa kvällen till trots. Molnen hänger tunga runt horisonten men temperaturen är acceptabel.




Det här var en ganska ful sak i furu som fick en ny färg och bild. Blir ett vackert sken på madonnan när ljuset brinner.




En vanlig ljusampel som ofta dyker upp på loppisar, målad i favoritfärgerna grått och vitt. Glaskupa istället för kronljus gör dem säkrare i hallen. Hänger dit lite olika saker allt efter årstid.




Två amplar där jag tagit bort allt elektriskt, ljus och sladdar, sprayat vit färg och satt dit liten kupa. Dessa kupor hittar jag ofta på loppis för en femma eller tia. Dessa sitter på ett gammalt fönster jag fixat till.





Skickar med en bild på mellansonens tavla som han gjorde i helgen. Tyckte den blev riktigt läcker. Spraymålade en gammal fotoram, bilder från nätet och så lite te och eld på det.

Ska på hälsokontroll i morgon. Undrar just om det blir ombesiktning eller körförbud? 
 Lite renovering skulle nog sitta fint...

2 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort om ljusamplarna. Bra ide också att ha den lilla glaskupan så inget oförutsett inträffar.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Jättefina ljuskällor och du är verkligen fiffig och kreativ!
    Hoppas att "besiktningen" gick bra!
    Önskar dej en fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera