tisdag 17 juni 2014

Raska fötter springa tripp, tripp, tripp...

Näe, inget solsting här inte...bara så det ser ut på jobbet nu. Håller på att rensa en del bland alla pärmar med samlade idéer, böcker, planeringar och "allt som kan vara bra att ha". Ska till hösten arbeta i en annan byggnad och då ska en del vara kvar i ett hörn och annat får följa med mig. 




Skönt att mötas av lite blommor när man kommer hem trött och seg framåt kvällningen.




Passar på att frossa i pioner nu under deras korta blomningstid. Brukar också torka några.




Har ställt ut ett tiotal orkidéer på altan. Fungerar jättebra och alla brukar få knopp.




På det vi kallar "framsidealtan" har jag ett slaktat gammalt väggur med lite småplock i. Syns inte, men insidan har en decoupagebild. Har även gjort om en så kallad "sillalåda" eller Amerikaur med några glashyllor för småting som jag har i hallen. 




Det är skönt att ha lusthuset nära när man är trött och längtar in till sängen. Vi kan sitta på vår "baksidealtan" och prata med varandra om någon är i lusthuset med dörren öppen. Man kan till och med ropa in till köket att "nu vill jag ha kaffe"...om någon kommer är en helt annan grej.





2 kommentarer:

  1. Du verkar ha bråda tider på jobbet! Skönt att komma hem och vila ögonen och känna doften av pionerna! Visst är de underbara just nu, precis lagom till midsommar!
    Åh, så härligt med ett lusthus!
    En fin och skön midsommar önskar jag dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och härligt med ett lusthus...skulle gärna äga ett sånt !!
    Önskar dej en trevlig midsommar...trots dåligt väder !
    Kram bia

    SvaraRadera