måndag 9 juni 2014

Lazy day

Om det tog emot lite grann att jobba på Nationaldagen, så var ju känslan lite av vinst när jag i dag var kompledig. Efter att ha jobbat hela dagen igår med skoljobb var det skönt att idag bara vara. Det blev solstolen och en bok. Bitvis lite väl varmt kan jag väl ärligt tillstå, jag som annars älskar värme. 
Det gäller att passa på, känslan att det snart går över finns ju där som en liten grå skugga.




Äntligen blommar pionerna. Så underbar doft och den rosa färgen tillsammans med daggkåpan är helt underbar. Jasminen från grannens trädgård har spridit sin doft hela dagen och på framsidan doftar kaprifolen.




Just nu hinns det inte med några pysselstunder precis. Det är bara att jobba klart och vänta på ledigheten. Dessutom väntar ett bröllop i familjen så "to do"-listan är ovanligt lång. Därför är det så skönt att man blivit så klok med åren att man unnar sig en egen lat dag.




Kan ju visa ett av mellansonens rådjurshorn som han spraymålat. Detta fick jag och nu gäller det bara att hitta en lämplig plats.

God natt till er alla, nu skymmer det över land och vatten.







2 kommentarer:

  1. Klart man ska unna sej en lat dag då och då, och inte bara EN dag! Här är jag också lat, varvat med ogräsrensning och gräsklippning och jag njuter av hur duktig jag har varit! :) Bara en sån sak!

    Vilken underbar pion, och att den blommar redan! Mina doftpioner är sprickfärdiga här och det gäller att hänga med i svängarna nu när det ena efter det andra spricker ut!
    Vilket fint rådsjurshorn du fick och så kul det låter med bröllop!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja det brukar vara mycket den här tiden på året...skolavslutning, midsommar, bröllop osv....men det är en fin tid ;))....kramisar bia

    SvaraRadera