onsdag 11 juni 2014

Slutspurten

Nu är det intensiva dagar på jobbet och man kan verkligen tala om att "arbeta i sitt anletes svett". Lite regn och åska friskade dock upp luften något.




Nu njuter jag av de blommor jag har i trädgården och dofterna är alldeles fantastiska. Bara så sorgligt att blomningstiden är så kort.




Så otroligt tidigt allt är i år. Vanligtvis hänger jag upp olika blommors blomningstid med födelsedagar, händelser, skolavslutning eller före och efter midsommar. Såg att det börjar bli dags att plocka fläder, vilket är tidigt. 




Tidigare i eftermiddag hade jag mitt arbetslag hemma hos mig i lusthuset. Lite vemodigt då någon ska sluta på vår arbetsplats, någon vara barnledig, en gå i pension och någon fortsätta i ett annat arbetslag. Roligt att använda mitt lusthusporslin som jag har fyndat lite här och där på olika loppisar.




Använder det bara här ute och förvaras här året om. Hittar ofta en ny variant jag inte har, men nu är det snart fullt i skåpet.


Ser ut att bli en fin solnedgång även denna kväll men jag bjuder på en bild från i förrgår. Ni kommer kanske bli trötta på mina återkommande solnedgångar, men jag kan bara inte låta bli att fota och njuta av dem hur många gånger som helst. Jag får inte nog.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar