söndag 22 juni 2014

Dom bara förbereder sig...

Ja nu lägger jag jobb och midsommarfirande bakom mig och ser fram emot stundande bröllop i familjen. Man lär sig med åren att ta en sak i taget för att inte stressa upp sig i onödan.




Denna hatt och skylt hängde i den lokal där bröllopet ska vara. Vi var där och kollade bord, stolar och annat. Alldeles nyrenoverad lokal med helläckra möbler och fantastisk utemiljö. Hoppas bara det blir varmare än nu. Bilder kommer längre fram.



Placeringskorten av sten börjar bli klara.
Kommer passa bra in i miljön och temat.




Här tillverkas det pompoms i massor. Ska bli en lång girlang som ska hängas på väggen bakom brudparet. Lokalen är inte så jättestor så dekorationerna får vara ganska minimala.



Pust...en hel låda är klar. Nu återstår det att få till girlangen, men tror det ska funka att fästa dem på ett långt vitt rep. 

I morgon är det min tur att fixas lite. Hårklippning och bort med de gråa hårstråna står på programmet. Bara så svårt när de frågar..."och hur vill du ha det?" Tja, den som det visste...inte för kort...inte för långt...och inte...
Är nog inte så lätt att vara hårfrisörska heller...


3 kommentarer:

  1. Och vilka är dom lyckliga tu....nyfiken so man är ;))
    En fråga till....vart i landet bor du ?....har fått för mej att du bor i Jämtland,;)....
    Nu blir det inga fler frågor ;))
    Kram på dej!
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äldsta sonen gifter sig 5 juli och jag bor i Småland vid Vättern. Bara kul att du frågar och visar intresse...man blir alltid lite nyfiken när man läser bloggar, så fortsätt du hi hi...
      Kram RosMarie

      Radera
  2. Här har jag missat något, eftersom min blogger krånglat!
    Vilka härliga förberedelser och så fina pioner av papper!
    Vilka roliga förberedelser!
    Lisa

    SvaraRadera