söndag 15 juni 2014

Nu blommar det

Idag fick det bli lite plantering av växter som jag köpte under gårdagens lilla utflykt. Fem balkonglådor till altanerna med vita pelargoner. Ser lite halvrisiga ut, men det går säkert få fart på dem.



Tittar jag nära är de hur vackra som helst.



Ett par amplar med små raringar.





Den andra sorten har jag redan glömt vad den hette...men söt var den.




Tog ut min lilla viol eftersom den tycks trivas bättre utomhus.






Nu har jag lite blommor att njuta av men fler ska det bli. Har ännu inte planterat några krukor och har inte några kryddor. Blir väl efter midsommar för denna veckan är full av andra "måsten".  

Ha en skön vecka som tar oss fram till midsommarhelgen.


3 kommentarer:

  1. Så många vackra bilder på dina fina blommor! Visst är det en ljuvlig tid just nu!
    Den lilla söta violen har jag också och den trivs säkert bäst ute!
    Ja, sommaren rullar på och innan vi vet ordet har är det midsommar!
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert.....visst är det fint med blommor....man kan aldrig bli less på dom ;)
    Kram bia

    SvaraRadera