onsdag 16 juli 2014

Äntligen lite loppis

Åter en härlig sommardag om än något blåsig. Bestämde mig för en promenad genom vår lilla stad och att trängas lite med alla turister. Turista lite på hemmaplan liksom. Här finns ju affärer som jag själv besöker på andra orter. Nåja, några fynd gjordes inte mer än att jag kom hem med lite slippapper för åtta kronor.



Sitter här i mitt lusthus och njuter av solnedgång och lite smått o gott tillsammans med mina äldsta söner.Livskvalité på hög nivå.




Man vill liksom stanna tiden och behålla sommaren och stunden som är. Likväl kommer hösten närmre och tiden nu är på något vis lånad. Men just i dag sitter jag här och kanske ett par månader till om hösten blir fin.




Äldste sonen och jag åkte under eftermiddagen till mitt favoritloppis. Tog en fika och gick runt och kollade. Det var ett tag sedan jag var där så det fanns en hel del nytt. Han hittade soppskålar och några cd-skivor och naturligtvis hittade jag också något...




Zinkkrukan var fin och en hög pocketböcker för lata stranddagar eller hammock-häng är aldrig fel. Men bäst var nog ändå detta...




En spegel med liten korghylla var omöjlig att gå hem utan. Som vanligt har jag ingen aning om var jag ska ha den. Skulle tro att den får lite vit färg och så får jag använda slippapperet jag köpte i dag för att få fram mönstret i dekorationen överst.

Undrar just om mitt paket kommer i morgon...klickade hem ett par stövletter. Tyckte inte jag skulle vara sämre än Friherren som skickat efter ett paket som han väntat på. Han har fått sitt...två drottningar!!! Som sagt...det är inte lätt att vara bihustru...




1 kommentar:

  1. Spegeln var ju läcker ;).....du har ditt lusthus, och jag har mitt torp och "lillstugan, hihi...där satt jag och myste i går kväll när det bliv lite kyligt;))....man får verkligen glädjas åt det fina man har, eller hur?....kram på dej
    Bia

    SvaraRadera