tisdag 22 juli 2014

Nya äventyr väntar

Hemma och mellanlandar lite innan det blir dags för utflykt nr två. Har kört med tvätt/diskmaskin och dammsugare, vattnat växter, lagat mat, handlat, varit på biblioteket... flämt...i denna värme. Men jag klagar inte! Jag vet precis vad jag tänker och drömmer om så där om fyra månader eller så.




Jaha, och där har ni mina utlovade fossingar, äntligen frisläppta i sanden. Ni ser väl nagellacket...turkost som havet.





Detta är min favoritplats vid havet, strax norr om Halmstad. Lång sandstrand, långgrunt och oftast varmt i havet. Denna gången snudd på för varmt, eller vad sägs om 24 grader i vattnet?




Bodde för tredje gången på detta lantliga och charmiga gårdshotell. Med tiden har vi börjat att leta lite udda ställen där det är lugnt och där upplägget är lite annorlunda.




Rummen har egen  liten uteplats utanför dörren, där katter kommer och hälsar på.



Rummen har namn som "vedboden" eller "hönshuset". 




Härlig trädgård att sitta i. Möjlighet att laga egen mat finns i ena huset.




Just denna gången gången bodde vi i detta huset som är det ursprungliga gårdshuset. Mysigt rum med lågt i taket och knarrande golv. Vi hade det så bra och njöt av salta bad så vi stannade tre nätter denna gång.

Har klickat runt hos er bloggare och ser att alla tycks njuta av denna underbara sommar och gör en massa upplevelser av olika slag. Glöm inte bort att "bara vara", något jag lärt mig att bli bättre på. 

Inte några loppisbesök eller gjorda fynd. På vår väg hem stannande vi faktiskt till vid Ullared, detta för mig osannolika ställe. Vi tog en liten korg i handen och traskade in och möttes av alla människor som körde härsan tvärsan med sina vagnar som var lastade till stora berg. Friherren köpte två skjortor och jag jättevackert presentpapper, några böcker att ge bort och en ljuslykta. Jag kan säga att maten där var utsökt. För 62 kr fick jag underbart god lax med färskpotatis och kall fräsch sås. Ja, vi var inte ensamma där...en av sommarens varmaste dagar...häpp...och parkeringarna är oändliga...men som det sas...det är lite folk idag. Då undrar jag ju lite hur det är när det är mycket folk...

I morgon bär det iväg till Västergötland. Programmet blir nog en improvisation för inget är spikat, bara var vi ska bo en natt. Därefter far vi vidare upp till Mariestad och hälsar på Friherrens syster.

Lev väl...






1 kommentar:

  1. Men vilket härligt ställe....katter som kom och hälsade på , hihi....
    Varmt och soligt några dagar till....man får inte klaga....det är härligt!
    Kram bia

    SvaraRadera