torsdag 10 juli 2014

Sol, vind o vatten

Kan man ha det bättre än en sådan dag som idag? Knappast! Sol, värme och svalkande bad.



Idag valde jag den lilla insjön. Hittade en alldeles egen liten strandremsa.



Perfekt lagom för solstolen och en filt. Just denna modell av solstol är jag glad över. Har hållit i flera år vilket inte billiga brassestolar brukar göra. Friherren och jag har var sin. Många har undrat var vi fått tag i dem eftersom de inte verkar vara så vanliga. En tjej kom fram till oss vid ett tillfälle och undrade var vi köpt dessa. Hon tyckte de skulle passa bra till hennes gamla föräldrar...tack för den ja...men bra är de.



Här har jag nu tillbringat större delen av dagen. Underbart skönt i vattnet och vackert att bara titta ut över sjön. Eftersom jag är den typ av människa som ständigt vill ha något för händerna, är det bra träning att försöka sitta och bara vara.



Nåja, en bok bara måste man ju ha...




Till slut hade jag vridit solstolen nästan ett halvt varv och det var dags att åka hem. Har funderat på hur det skulle vara att alltid ha en sådan här värme. Troligtvis skull man tröttna och inte orka med det, men nu njuter jag i fulla drag.




Kvällens solnedgång.
Ha en underbar helg!


1 kommentar:

  1. Vilken härlig tid det är med denna värme och sol! Jo, lite tröttande är det allt, speciellt när man inte tål värmen särskilt bra, men igår kväll kom betydligt svalare vindar svepande och idag känns det lite mera "normalt" och man kan andas igen!
    Enda platsen man kan vistas på i värmen är väl annars just vid vatten! Så härligt att bara ha det skönt och läsa en bok! Dit har jag ännu inte kommit, det har varit fullt upp med gäster och utflykter, snart måste jag tagga ner känner jag och nu blev jag verkligen inspirerad av dej här!
    Ha det fortsatt skönt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera