tisdag 29 juli 2014

Feeling hot, hot, hot...

Ja, det kära samtalsämnet vädret fick en annan vändning i år...klass 2 varningar...det måste gå till historien! Jag klagar inte över värmen direkt, men måste medge att det är vääääldigt varmt och väääldigt länge... Så där framåt tolvtiden i natt var det rätt behagligt, ja ute då så klart. Den där "göra-listan" jag skrev i våras är precis lika lång nu som då, men vad då? Här är det carpe diem som gäller. Det är väl den där lilla skaparlusten som inte riktigt hittar sin plats i denna värme. Helst vill man ju bara ligga vid stranden och till och med det börjar bli mättat. 




Under gårdagen sysslade Friherren med sina bin och slungade honung, så jag tog fram en korg med gamla loppisfynd som låg där och väntade på att bli omhändertagna. Gick mellan altanerna för att hitta svalaste platsen.




Lite askar förstås. Blir kanske någon text på dessa. Har flera av dessa gamla speglar. Tycker de är charmiga. En har jag satt i plywood och målat med griffeltavelfärg.





Var lite lat när jag målade syskrinet. Skulle slipat bort dekormålningen under för den bröt igenom färgen. Men jag ska ändå dekorera med något ovanpå. Funderade faktiskt på att limma fast något tyg...vi får se vad det blir.



Blir riktigt snyggt att måla på metall med chalk paint-färgen. Slipningen tunnar ut färglagret så det blir inga skarpa gränser mellan färg och underlag. Ska måla några nysilver brickor också.



Här är ett försök som misslyckades, men jag gör om det idag igen. Virkade dukar limmas med tapetklister på ballong, men jag glömde kvar detta på altan med påföljden att det blev för varmt och ballongen kapsejsade. Ska bli en "boll" av de virkade dukarna. Kan användas på olika sätt, vi får se vad det blir. Lampa, med ljus eller ljusslinga i eller bara som dekoration.




En välkommen-skylt fick ny färg som matchar bordet och ny placering.




Efter allt detta pysslande övergick jag till att inta hammocken som nu hade skugga. Där låg jag och gungade medan Friherren slungade honung. 

"De sa va gött o leva...annars kan det kvetta..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar