torsdag 3 juli 2014

Lite soffhäng

...måste jag ha emellanåt så här i slutspurten av bröllopsförberedelserna. Mycket jobb vid datorn med att få till program/sångblad.




Från min horisont här i soffan ser jag möblerna på ett annat sätt. Detta bord var ett gammalt slitet rakbord som jag tog bort spegeln på och istället gjorde till ett lättplacerat litet bord. Målade och försökte ta fram det utsirade mönstret.



             Foten är bara så fin.




Det på nätet inropade bordet har som ni ser fått behålla sin ursprungsfärg. Lyssnade på er och alla andra som rådde mig att ha det så här.




Tittar jag åt ett annat håll ser jag detta lilla bord som även det fått vit färg och lite sandpappersbehandling.




Ett hörn i vardagsrummet med lite olika prylar av nysilver.



Skulle jag nu välja soffan i TV-rummet så ser jag dessa möbler.



Ett härligt bord, lagom långsmalt för att få plats vid fönstret med sina två tillhörande stolar med armstöd.



Man kan snabbt och enkelt konstatera att jag är ingen älskare av rena och raka linjer. Nej här är det både gustavianskt och rokoko som gäller. Snidat var ordet. Kanske inte så konstigt, snickardotter som man är och med snickarsläkte i generationer med flera som just använt sig av svarven i möbeltillverkning.

Idag är det grått, trist och kallt. Får väl ändå lov att tillstå att det varit lite jobbigt om det varit alltför fint väder när jag har fullt upp med allt annat än att ligga på stranden eller i hammocken. Min tid kommer...


1 kommentar:

  1. Mycket fint...det bruna bordet du visar lite av ...har vi ett liknande som vi ärvt av mannens mamma....väldigt fint tycker jag ;))...ha det gott...här har vi fått tillbaka sommaren nu...härligt!
    Kram bia

    SvaraRadera