fredag 11 juli 2014

I´m busy, busy, busy, doing nothing at all...

Halva strofen passade väldigt bra förra veckan, men denna veckan kan sammanfattas med senare delen. Eller också får den helt enkelt vara rubriken på hela denna veckan...men att göra ingenting är ju också att göra något.




Tänk idag orkade jag faktiskt inte ta mig till någon strand alls. Berodde kanske på en liten mättnad, samt att det gick att vistas i trädgården. Har som sagt inte gjort något mer än skördat rabarber, lagt in i frysen och lagat rabarberkräm. Jag får riktigt tala om för mig själv att det ska vara så när det är semester. Håller alltid på att göra långa listor med saker jag ska göra på ledigheten.



Däremot har Friherren fått arbeta i värmen. Vi gjorde om lite i trädgården förra sommaren men lyckades inte med gräsmattan, så nu har han lagt på ny jord och vi hoppas på bättre tur denna gången. Ska bli lite stenar intill häcken också och i hörnet lite blommor vid det lilla trädet.




Den här hörnan av vår trädgård är alldeles nedanför lusthuset. Just nu är häcken lte för hög och behöver klippas lite för att vi ska ha mer av utsikten. Här lyser solen både på förmiddag och kväll, men kan också ge skugga en riktigt varm dag.




Ja,som någon uttryckt det...man ska inte ha större trädgård än att ens man klarar av den...
så kan man själv göra något annat...




Värmen har gjort att rosorna blommat väldigt snabbt så nu gäller det att njuta av dem så mycket som det bara går.




Rosor är underbara i alla färger och nyanser, men röda rosor är ändå något extra.




Röda pelargoner är också väldigt mycket sommar, samtidigt som Mårbacka- och vita pelargoner är underbara.





I kväll blir det ingen solnedgångsbild, trots att den var lika vacker ikväll. Istället en bild från lusthuset mot altanen med det fina olivträdet i förgrunden.

Undrar just om det inte är dags för ett litet loppisbesök i morgon? 

Ha en underbar helg!

1 kommentar:

  1. Jag tycker nog att det var mycket gjort jag ;))....fina bilder!
    Önskar dej en fortsatt trevlig helg!!
    Kramisar Bia

    SvaraRadera