torsdag 18 december 2014

Dagens after work

Dagens after work fick bli bullbak. Inalles 40 saffransbullar och en plåt med knäckebröd. Det knäckebröd jag bakade i helgen var så gott så det är redan uppätet. Ni har väl prövat de här recepten där man bara geggar ihop ingredienserna och plattar ut på en plåt. Finns olika, det jag nu gör är med vetemjöl och massa olika frön samt flingsalt över. Kan det vara enklare liksom?





En plåt får knappt rum i denna burken, men äter man några bitar (och det gör man gärna) så får de plats. Visst är min loppisfyndade porslinsskärbräda vacker. Har tagit bort lite burkar som stått där på bänken då de ju skymmer denna lilla vackra sak.




Bullarna måste ju provsmakas också, eller hur? Supergott med varma bullar och kall mjölk. God kombination av saffran och vaniljsocker.





Ja tänk, nu är det snart slut på adventstiden och vi säger istället juletid. För min del återstår endast en arbetsdag, sedan är det ett par veckors ledighet. Ser fram emot några  sköna dagar tillsammans med familjen.



Det dyker upp lite julsaker här och där. Jag liksom många andra med mig brukar tänka att "i år ska jag inte ha så mycket julsaker framme"...Jo tjena, rätt var det är hittar man något som man vill plocka fram.






En madonna fick finna sig i att hamna i ett skåp så denna lilla ängel fick komma fram.

Har inte köpt en enda julklapp ännu. Som tur är tar vi det lugnt med dylika ting, men något litet skulle vara kul att ge bort. Får ta tag i det under morgondagen.





Det bästa med julen som jag vet,
det är inte julmat och alla paket.
Det är när i 
Det bästa med julen som jag vet,
det är inte julmat och alla paket.
Det är när i fönstret vi har hyacinter,
en julstjärna uppe, och ute är vinter.

Det bästa med julen som jag vet,
det är inte julmat och alla paket.
Det är när man stökar och pyntar i husen.
Och julkvällen, när vi har tänt alla ljusen.

Det bästa med julen varje år,
det är inte godis och det som vi får.
Det är att på julen man verkligen känner:

man vill va’ tillsammans och trivas som vänner.fönstret vi har hyacinter,
en julstjärna uppe, och ute är vinter.

Det bästa med julen som jag vet,
det är inte julmat och alla paket.
Det är när man stökar och pyntar i husen.
Och julkvällen, när vi har tänt alla ljusen.

Det bästa med julen varje år,
det är inte godis och det som vi får.
Det är att på julen man verkligen känner:
man vill va’ tillsammans och trivas som vänner.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar