lördag 6 december 2014

Gasen i botten

Ja i dag satte jag full speta. Nu var jag inte ute och körde bil om ni trodde det, utan jag har suttit vid symaskinen. Det var riktigt längesedan så det var jättekul. Blev ett par julklappar, men jag vågar kanske inte visa dem här. Man vet aldrig vilka som är inne och gluttar här... När symaskinen ändå var uppvärmd satte jag igång med lita annat som låg där och väntade.






Ni som brukar titta in hos mig kanske kommer ihåg ett jultyg jag bara måste ha en bit av. Det har bara legat där och väntat. Nu blev det en påse som hänger i köket och kan fyllas med diverse ting. Började att brodera jul och tänkte fortsätta med post, men tyckte mys var betydlig vidare i vad jag kunde använda påsen till.



Hade en bit helt ljuvligt och  tjockt linnetyg, troligtvis ett gammalt lakan. Har tidigare sytt kuddar av det, men en bit var kvar. Tänkte sy en brödkorg med julmotiv på. Blev inte alls som jag tänkt, den sjönk ihop och blev helkonstig. Bara att tänka om, så det blev istället en julväska.





Nu blev jag ändå inte utan brödkorg, då jag hade en tom korg i arbetsrummet. Klädde den med jultyget och vips blev det en brödkorg. Nu är det bara brödet som fattas. Just färskt hembakat bröd tycker jag är ett måste till jul. Så gott med lite julskinka och senap.




I min gamla väska ligger det tyger och diverse textilier att användas till olika syprojekt. Ängeln har legat där sedan förra året och nu hamnade den på en kudde.




Blir nog till att sy en del även i morgon. Har lovat yngste sonen klä om kuddar till deras soffa. Dessutom måste jag sy lite kläder till kommande lustspel, hur det nu ska gå till. Ja man har inte brist på fritidssysslor det är då ett som är säkert. 

Hoppas vädret blir lite ljusare i morgon. I dag kändes det som om morgonen inte riktigt orkade bli dag. Kanske bäst jag går till nattens vila nu annars kanske det är jag som inte orkar gå upp i morgon och möta dagen.

Fridfull helg önskar jag er alla.


1 kommentar:

  1. Jag har alltid varit impad av kreativa personer med fantasi för det sköna. Du verkar vara en sådan person. Adventskram från Bosse som älskar änglar.

    SvaraRadera