onsdag 14 maj 2014

Antingen eller..

Ja nu får väl vädret snart ge sig och vara antingen rejält dåligt eller skapligt vackert. Egentligen är det meningslöst, ganska tråkigt och kanske typiskt svenskt att hålla på och älta vädret. Men nu blir jag lätt galen av att bestämma mig för en aktivitet efter vädret och strax därpå växlar det så jag känner att jag valde fel. Tänker också på alla uteaktiviteter som planeras i dagarna och som blir så mycket roligare om det iallafall inte regnar. 




Ligger på sängen och försöker få lite jobbarbete gjort. Kanske inte rätta platsen för att få rätta fokus precis. På sängborden har jag loppisfyndade lampor som fått en halv duk som lampskärm. Ljusstaken passar bra ihop med lampan. Har samma yta och stil.




Den vackra lilla anteckningsboken är också ett loppisfynd. Samlar lätt på mig vackra små böcker och tror jag ska fylla dem med dikter, egna eller andras, eller med små visdomsord.






Bakom hänger en hel del halsband, både egengjorda och köpta. Egentligen har jag samma smycken på mig i stort sett varje dag. Frågan är om det inte är roligare att göra dem än att bära dem... Jag tänker ganska mycket i färger så visst händer det att jag försöker matcha. Detta smycket är gjort av en sked som jag tyckte var vacker. Bara att ta fram hammaren och banka lite.



 


Ytterligare ett smycke gjort med hjälp av färdig ram och små bildklipp från tidskrifter. Baksidan har en annan bild.

Morgondagen hoppas jag blir just antingen eller...d.v.s regn eller sol. Ska vara ute stor del av dagen och vill vara någorlunda rätt klädd.




1 kommentar:

  1. Åh jag gillar dina prylar.....jättefina.....sen måste jag tacka, för jag ser att du har mej i din blogglista...jättekul!
    Ha det gott min vän!
    kram bia

    SvaraRadera