fredag 2 maj 2014

Liten loppistur

Några dagar med skön avkoppling ligger bakom och ledigheten fortsätter ett par dagar till. I går tog Friherren och jag en liten runda ut på vårgröna småvägar. Temperaturen var alldeles lagom för att njuta av solen och grönskan fast inifrån bilen. Man blir helt lyrisk när man åker genom landskapet och ser alla blommor och gröna träd i alla nyanser. Naturligtvis stöter vi på skyltar där det står "loppis" och bilen svänger av alldeles av sig själv och vi gör en snabbtitt.





Snabbtitten på fem minuter gav denna kakbricka för en tjuga, ett par små askar och en liten pall att måla.





Kakbrickan var ett perfekt fynd då jag har koppar, gräddsnipa, sockerskål och kanna i just detta mönstret. Just det, äggkoppar också och kanske något mer...man vet ju inte säkert vad som göms längst in i skåpen.




Ni som följt mig tidigare har sett vad jag gör med alla askar jag samlar på mig. Kul att måla och dekorera och ha som presentask och ge bort. Behovet här hemma är ju som bekant nästan mättat.





    Så där kan det se ut när jag fixat lite.





Den här blomsterpiedestalen kan bli riktigt fin när den är målad och slipad. Som alltid blir frågan var den ska stå eller vad man kan ta undan för att den ska få plats. Över sommaren blir det säkert i en vrå på altanen.

Nu undrar jag och säkert också ni; när ska hon hinna måla och fixa till alla sina fynd? Kan bara vidhålla att det ligger till sig och förr eller senare är det färdigt. Jag har ju mitt lååånga sommarlov...

I går kväll gjorde jag en liten rensning i garderoberna och plockade bort vinterkläder. Underbart! Men i dag när jag vaknade var det lite frost igen så de vita sommarkläderna får nog hänga längst in i garderoben än så länge.

Snart ska jag ge mig iväg till en väninna. Vi ska, hör och häpna...åka på en loppisrunda! Ja vi ska förstås prata väldigt mycket, käka lite god mat och njuta av ledighet och underbar natur också. Om vi sedan gör några fynd så är det bara extra bonus. Jag återkommer med ev. fynd från dagen och kanske någon annan bild. 

  Ha det så underbart därute alla härliga                      bloggare!

3 kommentarer:

  1. Tack fina. Så mycket fynd du har gjort.
    Ha en fin fredag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Så många fina saker du hittar och det kräver ju också ett speciellt "öga" för att se vad det kan bli!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Gissar att det var du som körde, då är bilen
    mycket mer lättstyrd åt rätt håll...fniss
    Fina fynd, bra idé och måla fina träaskar
    och ge bort.
    Kramar och trevlig helg
    AnnaMaria

    SvaraRadera