torsdag 22 maj 2014

Vilken värme

...och jag ska INTE klaga men nog var det i varmaste laget att befinna sig på stora fotbollsplaner i 7 timmar  utan en enda liten plätt av skugga. Det gick åt mycket vatten och solskyddsfaktorn fick bli hög. Tro nu inte att jag sparkade fotboll, det gjorde våra elever så bra själva. Även denna dag slutar med hammockhäng och bara carpe diem.




Tur att grannens syrenhäck hänger över in till vår trädgård så jag kan norpa åt mig några kvistar att njuta av. Tycker denna kruka från Rusta är väldigt fin och blev ännu finare när jag kom på att jag kunde sätta kronan i den.





Lyckades bryta av en kvist av murgrönan som slingrar sig på altanen. Tog med den in och fick se att jag även fick med mig några småkryp...




Underbart att tiden nu är här då köksdörren för det mesta står vidöppen ut mot altanen. Det är verkligen underbart att ha en altan i anslutning till köket. 

Om man skulle ta sig ytterligare ett glas av den där underbara rabarbersaften jag gjorde? Kanske rent av spetsa med lite vitt vin?

Jaa vet ni vad, jag tror jag gör det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar