tisdag 6 maj 2014

Ett härligt svalkande vårregn

Ja visst skorrar det falskt...och det är det. Det var bara något jag försökte intala mig själv när jag begav mig till jobbet på morgonen. Nog är det bra för växtligheten att det regnar och alla stackars pollenallergiker jublar väl över regnet. För egen del hade jag gärna haft ett par dagar av sol och värme så jag kunde fått njuta lite av den nystädade altanen och nyöppnade lusthuset. Hammocken har också fått sin plats intill väggen med morgonsol och altanen i väster ska fixas.




Det får istället bli lite te-mys i köket nu när jag kommit hem från jobbet. Man får försöka vara flexibel även hemma.




Några bilder från olika loppisfynd som trängs på kökshyllan.






Kvällen fortsätter nog i soffan. Känns som om det är vad energin räcker till just idag, kanske med en god bok.

Och hur var det nu igen...

"efter regn kommer solsken"

...ja just så var det.



1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för du tittar in hos mig och ger så trevliga kommentarer. Själv är jag dålig på att kommentera,men kan ju bli bättre.
    Fina bilder från ditt kök...gillar det jag ser.Jag tycker det var ganska mysigt idag,med lite regn och gråskala....
    Som sagt ,så kommer säkert solen igen, och då är det skönt att ha lusthuset städat och klart för bara avkoppling och njutning.Det ser verkligen trevligt ut. Så fint olivträd...
    Jag har oxå tre.De två är ganska fina . Det tredje tappade alla bladen på senvintern. Jag satte det i växthuset,nu för någon vecka sen och faktiskt kommer det nya blad på en del kvistar. Sen kan man ju klippa bort det som är dött. Visst är det roligt när det övervintrar.

    ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera